57-letnia Abramson, która od 2003 r. pełni funkcję redaktora prowadzącego "NYT", 6 września zastąpi na stanowisku redaktora naczelnego Billa Kellera. Największym wyzwaniem, z jakim przyjdzie zmierzyć się Abramson, będzie próba zahamowania odpływu dotychczasowych czytelników gazety, którzy coraz częściej zamiast w tradycyjnych źródłach szukają informacji wyłącznie w Internecie, w tym w serwisach społecznościowych, takich jak Twitter czy Facebook.

– Bez wątpienia Jill jest najlepszą osobą, która może zastąpić Billa. Przez kilka ostatnich lat zajmowała się naszą strategią cyfrową i kwestią pełnej integracji newsroomu gazety – powiedział prezes New York Times Co., a zarazem wydawca nowojorskiego dziennika, Arthur Sulzberger Jr.

New York Times Co., będący ponadto właścicielem m.in. "Boston Globe", odnotował spadek zysku w pierwszym kwartale 2011 r., głównie z powodu zmniejszenia wpływów ze sprzedaży reklam. W marcu "NYT", wprowadził płatny dostęp do treści zamieszczanych na stronie internetowej gazety. Według spółki, w kwietniu subskrypcję wykupiło ponad 100 tys. użytkowników.