Reklama

Producent gier dla Facebooka idzie na giełdę

Zynga, firma tworząca gry dla największego serwisu społecznościowego dzisiaj ma złożyć dokumentację oferty publicznej

Publikacja: 29.06.2011 11:29

Producent gier dla Facebooka idzie na giełdę

Foto: Bloomberg

Jak informuje Nitsan Hargil, analityk GreenCrest wprowadzeniem firmy na parkiet zajmuje się Morgan Stanley, a spółka chce z debiutu pozyskać 1 mld dol.

Zynga prognozuje, że jej przychody ze sprzedaży w tym roku wyniosą 1,5 mld dol. Producent chce zamknąć rok z zyskiem netto na poziomie 500 mln dol. Według SharesPost Inc spółka jest wyceniana na 15,4 mld dol co stawia ją na pierwszym miejscu wśród amerykańskich producentów gier, przed takimi gigantami jak Activision Blizzard i Electronic Arts.

Z kolei Financial Times pisze, że wycena spółki może wynieść nawet 20 mld dol., firma liczy na pozyskanie z debiutu nawet 2 mld dol.

Zynga zajmuje się produkcją gier przeglądarkowych głównie dla Facebooka. Najpopularniejsze tytuły to CityVille, FarmVille, Zynga Poker i FrontierVille. Aktualnie producent posiada ponad 250 mln aktywnych użytkowników swoich gier, a liczba ta systematycznie rośnie.

Granie jest darmowe, jednak na kolejnych etapach użytkownicy chętnie płacą za dodatkowe usługi, ułatwiające grę i przyśpieszające wchodzenie na wyższe poziomy. Światowy rynek tego typu usług warty ma być w tym roku 20,3 mld dol. - przez rok podwoi się.

Reklama
Reklama

Debiut Zyngi to kolejna duża oferta publiczna internetowych spółek w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. W tym czasie na giełdzie zadebiutowały już biznesowy portal społecznościowy LinkedIn Corp., muzyczny serwis Pandora Media Inc. oraz największy rosyjski portal internetowy  Yandex.

Jak informuje Nitsan Hargil, analityk GreenCrest wprowadzeniem firmy na parkiet zajmuje się Morgan Stanley, a spółka chce z debiutu pozyskać 1 mld dol.

Zynga prognozuje, że jej przychody ze sprzedaży w tym roku wyniosą 1,5 mld dol. Producent chce zamknąć rok z zyskiem netto na poziomie 500 mln dol. Według SharesPost Inc spółka jest wyceniana na 15,4 mld dol co stawia ją na pierwszym miejscu wśród amerykańskich producentów gier, przed takimi gigantami jak Activision Blizzard i Electronic Arts.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama