Dostęp do App Store, internetowego sklepu Apple'a, ma 200 mln osób w 90 krajach świata, korzystających z mobilnych gadżetów opatrzonych logo jabłuszka. Firma ogłosiła właśnie, że użytkownicy ci pobrali już ponad 15 mld oferowanych w sklepie aplikacji. Z konkurencyjnego serwisu Android Market, obsługującego przenośne urządzenia działające w systemie Android, ściągnięto do tej pory 4,5 mld aplikacji.
Programów dedykowanych mobilnym gadżetom Apple'a jest 425 tysięcy - zarówno darmowych, jak i płatnych, z czego niemal jedna czwarta jest przeznaczonych dla iPada. Aplikacje te poszerzają funkcjonalność urządzeń przenośnych, zamieniając je np. w konsole do gier, miniplanetaria czy kanały dostępu do serwisów społecznościowych.
Na aplikacjach przeznaczonych dla iOS, mobilnego systemu operacyjnego firmy Apple, ich twórcy zarobili do tej pory 2,5 mld dol.