Reklama

Konta na Twitterze. Pracownicy kontra pracodawcy

Pracownicy czy pracodawcy? Sprawa komplikuje się, gdy w grę wchodzi konto używane zarówno do celów służbowych jak i prywatnych.

Publikacja: 29.12.2011 10:28

Obecnie toczy się sprawa pomiędzy firmą PhoneDog a byłym pracownikiem Noah Kravitzem. Firma domaga się 340 tys. dolarów odszkodowania za to, że Kravitz nadal używał swojego konta przez kilka miesięcy po rozstaniu z firmą. Kravitz recenzował towary na koncie @PhoneDo_Noah.

Kravitz twierdzi, że sukces tego konta, polegał na tym, że oprócz służbowych tweetów, Kravitz pisał o sporcie, sztuce i kuchni. Połączenie osobistych i zawodowych wątków umożliwiło zdobycie 17 tys. użytkowników.

Kiedy w październiku 2010 Kravitz odchodził z firmy PhoneDog poprosiło go o zrezygnowanie z konta firmowego. Jednak Kravitz kontynuował swoją działalność na koncie @noahkravitz.

Kravitz twierdzi, że PhoneDog nie prosiło go o zwrot konta, wręcz prosiło o tweetowanie na rzecz firmy.

PhoneDog obawia się o dobre imię firmy i twierdzi, że każdy z użytkowników wart jest 2,5 dolara miesięcznie, co przez osiem miesięcy (lipiec 2011) daje 340 tys. dolarów.

Reklama
Reklama

Twitter jest jeszcze młodą platformą społecznościową. Jednak w przypadku domen internetowych byli pracownicy musieli z nich rezygnować. Wyrok w sprawie Kravitza będzie więc precedensem na tym polu.

Obecnie toczy się sprawa pomiędzy firmą PhoneDog a byłym pracownikiem Noah Kravitzem. Firma domaga się 340 tys. dolarów odszkodowania za to, że Kravitz nadal używał swojego konta przez kilka miesięcy po rozstaniu z firmą. Kravitz recenzował towary na koncie @PhoneDo_Noah.

Kravitz twierdzi, że sukces tego konta, polegał na tym, że oprócz służbowych tweetów, Kravitz pisał o sporcie, sztuce i kuchni. Połączenie osobistych i zawodowych wątków umożliwiło zdobycie 17 tys. użytkowników.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama