Reklama

UPC i Aster zdobyły w IV kw. 25,6 tys. abonentów Internetu

1,497 mln abonentów miało w końcu 2011 r. UPC uwzględniając bazy abonentów przejętego Astera – wynika ze sprawozdania Liberty Global za ubiegły rok

Publikacja: 23.02.2012 13:02

Liczba abonentów usług telewizyjnych wyniosła 1,353 mln, Internetu szerokopasmowego 775,8 tys., a telefonii stacjonarnej 365,2 tys.

Łączna liczba usług (tzw. RGU), z których korzystali abonenci sieci sięgnęła 2,49 mln.

Jak wynika ze sprawozdania Liberty Global, oznacza to, że w porównaniu ze stanem na koniec września, sieciom kablowym w Polsce należącym do tej firmy przybyło 3,1 tys. abonentów. Ubyło im przy tym 6 tys. abonentów telewizji (tylko analogowej, a przyrost użytkowników wersji cyfrowej nie zrekompensował tej straty), przybyło zaś im 25,6 tys. abonentów Internetu oraz 29,1 tys. użytkowników telefonii stacjonarnej.

Za sprawą konkurencji , gdyby nie uwzględniać przejęć,  przychody UPC z usług telewizyjny i internetowych byłyby w IV kw. ub.r. niższe niż w III kw. – informuje właściciel.

Przychody UPC Polska urosły w 2011 r. o 23 proc. do 390,7 mln dol. (wobec  316,3 mln dol. w 2010 r.). Dane te obejmują najprawdopodobniej przychody Astera za ostatnie 2,5 miesiąca ub.r. (przejęcie nastąpiło 16 września).

Reklama
Reklama

Pomijając wpływ różnic kursowych, przychody sieci kablowej urosły zaś o 8 proc.

Amerykańska grupa szacuje, że UPC Polska docierał na koniec 2011 r.  z usługami do 18 proc. gospodarstw domowych w Polsce, a udział kablowej sieci w rynku telewizyjnych wynosi 9 proc.

Liczba abonentów usług telewizyjnych wyniosła 1,353 mln, Internetu szerokopasmowego 775,8 tys., a telefonii stacjonarnej 365,2 tys.

Łączna liczba usług (tzw. RGU), z których korzystali abonenci sieci sięgnęła 2,49 mln.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama