Reklama
Rozwiń

UPC i Aster zdobyły w IV kw. 25,6 tys. abonentów Internetu

1,497 mln abonentów miało w końcu 2011 r. UPC uwzględniając bazy abonentów przejętego Astera – wynika ze sprawozdania Liberty Global za ubiegły rok

Publikacja: 23.02.2012 13:02

Liczba abonentów usług telewizyjnych wyniosła 1,353 mln, Internetu szerokopasmowego 775,8 tys., a telefonii stacjonarnej 365,2 tys.

Łączna liczba usług (tzw. RGU), z których korzystali abonenci sieci sięgnęła 2,49 mln.

Jak wynika ze sprawozdania Liberty Global, oznacza to, że w porównaniu ze stanem na koniec września, sieciom kablowym w Polsce należącym do tej firmy przybyło 3,1 tys. abonentów. Ubyło im przy tym 6 tys. abonentów telewizji (tylko analogowej, a przyrost użytkowników wersji cyfrowej nie zrekompensował tej straty), przybyło zaś im 25,6 tys. abonentów Internetu oraz 29,1 tys. użytkowników telefonii stacjonarnej.

Za sprawą konkurencji , gdyby nie uwzględniać przejęć,  przychody UPC z usług telewizyjny i internetowych byłyby w IV kw. ub.r. niższe niż w III kw. – informuje właściciel.

Przychody UPC Polska urosły w 2011 r. o 23 proc. do 390,7 mln dol. (wobec  316,3 mln dol. w 2010 r.). Dane te obejmują najprawdopodobniej przychody Astera za ostatnie 2,5 miesiąca ub.r. (przejęcie nastąpiło 16 września).

Reklama
Reklama

Pomijając wpływ różnic kursowych, przychody sieci kablowej urosły zaś o 8 proc.

Amerykańska grupa szacuje, że UPC Polska docierał na koniec 2011 r.  z usługami do 18 proc. gospodarstw domowych w Polsce, a udział kablowej sieci w rynku telewizyjnych wynosi 9 proc.

Liczba abonentów usług telewizyjnych wyniosła 1,353 mln, Internetu szerokopasmowego 775,8 tys., a telefonii stacjonarnej 365,2 tys.

Łączna liczba usług (tzw. RGU), z których korzystali abonenci sieci sięgnęła 2,49 mln.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama