– O innowacyjności w Polsce wciąż pisze się za mało, a jeśli już, to często w kontekście mało pozytywnym. Konkurs „Słowa dla innowacji" ma pomóc to zmienić – mówiła podczas ogłoszenia wyników tego konkursu Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
Prezes Agencji wraz z wicepremierem Waldemarem Pawlakiem wręczyli w środę nagrody i wyróżnienia laureatom konkursu dziennikarskiego „Słowa dla innowacji".
Spośród 60 zgłoszonych materiałów dziennikarskich jury nagrodziło cykl artykułów Luizy Zalewskiej z „Dziennika Gazety Prawnej" prezentujący dokonania polskich innowatorów. Dziennikarz „Rz" jest w kapitule konkursu.
Oprócz tego wręczone zostały wyróżnienia. Pierwsze trafiło do Macieja Zarańskiego z „Podkarpackiej Nauki dla Przedsiębiorczości" za artykuł „Innowacyjnie o innowacjach" na temat sposobów komercjalizacji wyników pracy polskich naukowców. Wyróżnieni też zostali Grzegorz Cydejko i Filip Kowalik z „Forbesa" za artykuł „Eureka po polsku" prezentujący innowacje w polskich firmach oraz Mirosław Bartołd (Wyborcza. biz) za artykuł „Ozonowa maść z nieba rodem. Jak dwie 19-latki założyły rewolucyjny biznes".
Konkurs „Słowa dla innowacji" to element realizowanej przez PARP kampanii „Świat potrzebuje twoich pomysłów", współfinansowanej ze środków UE.