Mistrzostwa z internetowym biznesem

Jak za darmo założyć stronę internetową, jak przygotować kampanię w sieci – drobni przedsiębiorcy z miast gospodarzy Euro 2012 będą się mogli tego dowiedzieć od ekspertów

Publikacja: 14.05.2012 04:02

Mistrzostwa z internetowym biznesem

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Specjaliści w ramach Internetowej Rewolucji odwiedzają ich miasta. To wspólna akcja Google Polska, Home.pl, konfederacji Lewiatan. Pomagają w niej samorządy.

Kinga Materna z Poznania wspólnie z mężem prowadzi zakład naprawy obuwia. Firma istnieje od dziewięciu lat, jednak dopiero przed rokiem jej właściciele zdecydowali się na założenie strony internetowej. – Opłaciło się – przyznaje pani Kinga. – Kontaktuje się z nami więcej osób.

Liczba małych i średnich przedsiębiorstw, które korzystają z sieci, sukcesywnie rośnie. Jednak, jak przyznają eksperci, sytuacja daleka jest od ideału. Z badań, które SMG/KRC przeprowadził na zlecenie Google Polska, wynika, że własne strony internetowe posiada zaledwie 36 proc. polskich firm zatrudniających od jednej do trzech osób.

18 proc. ankietowanych z tej grupy wskazywało, iż strony co prawda nie ma, ale zamierza ją założyć. Z Internetu w pracy na co dzień korzysta 83 proc. drobnych przedsiębiorców. Jednak e-maile w celach biznesowych wysyła zaledwie 66 proc. z nich. Skromnym pocieszeniem może być fakt, że im większa firma, tym wskaźniki te wyglądają lepiej. Sytuację poprawić ma Internetowa Rewolucja. To wspólna akcja Google Polska, home. pl i Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Włączają się w nią samorządy, honorowy patronat zaś sprawuje Ministerstwo Gospodarki. – Akcję rozpoczęliśmy w 2009 roku. Do tej pory z naszych porad i szkoleń skorzystało kilkanaście tysięcy przedsiębiorców – informuje Piotr Zalewski z Google Polska. Teraz czas na nowe otwarcie. A okazją do tego jest Euro 2012. – Na tym, że impreza odbędzie się w Polsce, skorzystać może mnóstwo firm, także tych drobnych. Do potencjalnych klientów trzeba jednak dotrzeć. A obecność w Internecie to doskonały sposób, by tego dokonać – podkreśla Zbigniew Maciąg z Lewiatana.

Organizatorzy akcji zamierzają odwiedzić przed mistrzostwami cztery miasta gospodarzy. Specjalna ciężarówka z ekspertami była już w Gdańsku, dziś na trzy dni zaparkuje w Poznaniu. – Każdego dnia przedsiębiorcy posiadający małe bądź średnie firmy będą mogli wziąć udział w bezpłatnych szkoleniach oraz spotkaniach z ekspertami, którzy podpowiedzą im, jak za darmo założyć wizytówkę czy stronę w Internecie, a także w jaki sposób skutecznie reklamować się w sieci – wyjaśnia Zalewski.

Według organizatorów podobne akcje mają przełamać u drobnych przedsiębiorców opór wobec nowego. – Od kilkunastu lat badamy innowacyjność małych firm. Spora ich część w ogóle nie jest zainteresowana wprowadzaniem nowoczesnych rozwiązań. Na pytanie dlaczego zwykle słyszymy jedną z dwóch odpowiedzi: „to niepotrzebne, bo nasza konkurencja też tego nie robi" albo ,, jesteśmy zbyt mali, by to robić". A to zasadniczy błąd – zaznacza Maciąg. W podobnym tonie wypowiada się Marcin Kuśmierz, prezes Home.pl. – Kultura technologiczna w Polsce w porównaniu z krajami zachodniej Europy nadal stoi na stosunkowo niskim poziomie. W wielu firmach na przykład na porządku dziennym są faksy. A przecież znacznie lepiej, choćby dla jakości odbitki, dokument zeskanować – podkreśla Kuśmierz.

Specjaliści w ramach Internetowej Rewolucji odwiedzają ich miasta. To wspólna akcja Google Polska, Home.pl, konfederacji Lewiatan. Pomagają w niej samorządy.

Kinga Materna z Poznania wspólnie z mężem prowadzi zakład naprawy obuwia. Firma istnieje od dziewięciu lat, jednak dopiero przed rokiem jej właściciele zdecydowali się na założenie strony internetowej. – Opłaciło się – przyznaje pani Kinga. – Kontaktuje się z nami więcej osób.

Pozostało 86% artykułu
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?