Reklama

Mistrzostwa z internetowym biznesem

Jak za darmo założyć stronę internetową, jak przygotować kampanię w sieci – drobni przedsiębiorcy z miast gospodarzy Euro 2012 będą się mogli tego dowiedzieć od ekspertów

Publikacja: 14.05.2012 04:02

Mistrzostwa z internetowym biznesem

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Specjaliści w ramach Internetowej Rewolucji odwiedzają ich miasta. To wspólna akcja Google Polska, Home.pl, konfederacji Lewiatan. Pomagają w niej samorządy.

Kinga Materna z Poznania wspólnie z mężem prowadzi zakład naprawy obuwia. Firma istnieje od dziewięciu lat, jednak dopiero przed rokiem jej właściciele zdecydowali się na założenie strony internetowej. – Opłaciło się – przyznaje pani Kinga. – Kontaktuje się z nami więcej osób.

Liczba małych i średnich przedsiębiorstw, które korzystają z sieci, sukcesywnie rośnie. Jednak, jak przyznają eksperci, sytuacja daleka jest od ideału. Z badań, które SMG/KRC przeprowadził na zlecenie Google Polska, wynika, że własne strony internetowe posiada zaledwie 36 proc. polskich firm zatrudniających od jednej do trzech osób.

18 proc. ankietowanych z tej grupy wskazywało, iż strony co prawda nie ma, ale zamierza ją założyć. Z Internetu w pracy na co dzień korzysta 83 proc. drobnych przedsiębiorców. Jednak e-maile w celach biznesowych wysyła zaledwie 66 proc. z nich. Skromnym pocieszeniem może być fakt, że im większa firma, tym wskaźniki te wyglądają lepiej. Sytuację poprawić ma Internetowa Rewolucja. To wspólna akcja Google Polska, home. pl i Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Włączają się w nią samorządy, honorowy patronat zaś sprawuje Ministerstwo Gospodarki. – Akcję rozpoczęliśmy w 2009 roku. Do tej pory z naszych porad i szkoleń skorzystało kilkanaście tysięcy przedsiębiorców – informuje Piotr Zalewski z Google Polska. Teraz czas na nowe otwarcie. A okazją do tego jest Euro 2012. – Na tym, że impreza odbędzie się w Polsce, skorzystać może mnóstwo firm, także tych drobnych. Do potencjalnych klientów trzeba jednak dotrzeć. A obecność w Internecie to doskonały sposób, by tego dokonać – podkreśla Zbigniew Maciąg z Lewiatana.

Organizatorzy akcji zamierzają odwiedzić przed mistrzostwami cztery miasta gospodarzy. Specjalna ciężarówka z ekspertami była już w Gdańsku, dziś na trzy dni zaparkuje w Poznaniu. – Każdego dnia przedsiębiorcy posiadający małe bądź średnie firmy będą mogli wziąć udział w bezpłatnych szkoleniach oraz spotkaniach z ekspertami, którzy podpowiedzą im, jak za darmo założyć wizytówkę czy stronę w Internecie, a także w jaki sposób skutecznie reklamować się w sieci – wyjaśnia Zalewski.

Reklama
Reklama

Według organizatorów podobne akcje mają przełamać u drobnych przedsiębiorców opór wobec nowego. – Od kilkunastu lat badamy innowacyjność małych firm. Spora ich część w ogóle nie jest zainteresowana wprowadzaniem nowoczesnych rozwiązań. Na pytanie dlaczego zwykle słyszymy jedną z dwóch odpowiedzi: „to niepotrzebne, bo nasza konkurencja też tego nie robi" albo ,, jesteśmy zbyt mali, by to robić". A to zasadniczy błąd – zaznacza Maciąg. W podobnym tonie wypowiada się Marcin Kuśmierz, prezes Home.pl. – Kultura technologiczna w Polsce w porównaniu z krajami zachodniej Europy nadal stoi na stosunkowo niskim poziomie. W wielu firmach na przykład na porządku dziennym są faksy. A przecież znacznie lepiej, choćby dla jakości odbitki, dokument zeskanować – podkreśla Kuśmierz.

Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Media
„Rzeczpospolita” ze specjalnym dodatkiem z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego
Reklama
Reklama