Reklama
Rozwiń
Reklama

Polskie ofiary Facebooka :-(

Globalni potentaci duszą rodzime portale. W walce z nimi poległo kultowe kiedyś Grono.net i tracą pozycję Nk.pl i Blip.pl

Publikacja: 07.07.2012 01:21

Polskie ofiary Facebooka :-(

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski Marek Obremski

Google, Facebook i YouTube podbiły polski rynek. Rodzime portale nie wytrzymują konkurencji i znikają. Nie stać ich na tak duże inwestycje i przegrywają z przemożną w Internecie modą na globalne marki.

Tydzień temu zakończyło działalność Grono.net – najstarszy w Polsce portal społecznościowy. Padło ofiarą ofensywy Facebooka, który krok po kroku odbiera też użytkowników rodzimemu potentatowi Nk.pl. Czy odbierze? Część ekspertów twierdzi, że to tylko kwestia czasu. Przecież mało kto już zagląda do rodzimej wyszukiwarki NetSprint, którą zdławił wszechmocny Google.

Złudzeń nie ma Eryk Mistewicz, konsultant ds. marketingu i nowych mediów. Jego zdaniem narodowe serwisy społecznościowe nie mają racji bytu. Ich wielkie wycinanie, nie tylko zresztą w Polsce, trwa już od ponad roku. Śmierć kolejnych jest tylko kwestią czasu.

Eksperci podkreślają, że młode pokolenie Polaków chce być i staje się globalne. Chcą mieć przyjaciół na całym świecie, chcą podglądać Serenę Williams, Justina Biebera i treningi hiszpańskich piłkarzy, którzy mają konta na Twitterze i Facebooku, a nie na Blipie czy Nk.pl.

Dziś w Polsce najwięcej użytkowników mają globalni potentaci

Reklama
Reklama

– Google, Facebook i YouTube. Wiosną do walki o nasz rynek włączył się kolejny światowy gracz – największy biznesowy serwis społecznościowy LinkedIn. Czy wyprze krajowego lidera, GoldenLine? Ten ostatni liczy, że utrzyma swą pozycję podobnie jak Allegro, które wygrało z globalnym eBayem.

Google, Facebook i YouTube podbiły polski rynek. Rodzime portale nie wytrzymują konkurencji i znikają. Nie stać ich na tak duże inwestycje i przegrywają z przemożną w Internecie modą na globalne marki.

Tydzień temu zakończyło działalność Grono.net – najstarszy w Polsce portal społecznościowy. Padło ofiarą ofensywy Facebooka, który krok po kroku odbiera też użytkowników rodzimemu potentatowi Nk.pl. Czy odbierze? Część ekspertów twierdzi, że to tylko kwestia czasu. Przecież mało kto już zagląda do rodzimej wyszukiwarki NetSprint, którą zdławił wszechmocny Google.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama