- Ogłaszamy ważną zmianę w 'Newsweeku'. Pismo przejdzie transformację do formatu w pełni cyfrowego na początku 2013 roku. Ostatni numer drukowany w USA wyjdzie 31 grudnia tego roku – zapowiedziała na stronie "Newsweeka" Tina Brown, redaktor naczelna magazynu. Przyznała jednocześnie, że będzie to oznaczać redukcję zatrudnienia, ale nie podała konkretów.

- "Newsweek" będzie rozwijał swoją obecność na tabletach i w sieci – dodał Brown.

Wersja cyfrowa będzie się nazywała "Newsweek Global". Ma to być pojedyncze wydanie o zasięgu globalnym, dostępne w formacie cyfrowym na zasadach prenumeraty.

Amerykański "Newsweek" powstał w 1933 roku, założony przez  ex-redaktora "Time'a" Thomasa J. C. Martyna.

Nie jest jasne, co wyniknie z takiego kroku dla licencjonowanych wydań "Newsweeka" w innych krajach. Polski wydawca - Ringier Axel Springer Polska -  zapewnia, że w Polsce nic się w związku z tym nie zmienia. - Decyzja amerykańskiego wydawcy o rezygnacji z wersji drukowanej nie ma absolutnie żadnego wpływu na tygodnik "Newsweek Polska". Tytuł, wydawany w Polsce od ponad 11 lat, ma bardzo mocną pozycję na rynku, cieszy się uznaniem czytelników i zainteresowaniem reklamodawców - mówi Anna Gancarz-Luboń, rzeczniczka RASP.