BBC zainteresowane naziemnycm nadawaniem

Brytyjski nadawca publiczny, który poprzez spółkę BBC Worldwide komercyjnie nadaje w innych krajach stacje tematyczne, nie wyklucza w Polsce startu w konkursie na zagospodarowanie naziemnej telewizji cyfrowej.

Aktualizacja: 11.12.2012 07:33 Publikacja: 11.12.2012 03:03

BBC zainteresowane naziemnycm nadawaniem

Foto: Bloomberg

Konkurs, który Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji musi rozpisać do końca tego roku, ma wyłonić cztery nowe stacje, które od kwietnia 2014 r. będą nadawane w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

Kanały BBC Worldwide nadawane w Polsce – BBC Knowledge, Lifestyle, CBeebies i Entertainment – wróciły niedawno do dystrybucji na platformę Cyfrowego Polsatu.

– Jest jeszcze trochę pracy przed nami, bo nie wszystkie nasze stacje są rozdystrybuowane w 100 procentach. Mam na myśli BBC Lifestyle i CBeebies, które nie są obecne np. na Cyfrze+ – mówi Jacek Koskowski, szef BBC Worldwide w Polsce. Zapowiada zmiany w firmie i nie wyklucza, że BBC Worldwide może wystartować w konkursie na zagospodarowanie oferty naziemnej telewizji cyfrowej (patrz rozmowa obok).

BBC będzie się zmieniać

Rozmowa: Jacek Koskowski, dyrektor generalny BBC Worldwide na Polskę i Europę Środkowo-Wschodnią

Rz: BBC interesuje się telewizją naziemną w Polsce?

Jacek Koskowski:

BBC jest zainteresowane dotarciem do widza w każdy możliwy sposób. W Wielkiej Brytanii BBC jest obecne w takim przedsięwzięciu w dużym wymiarze, ale jeśli chodzi o proces cyfryzacji i o to, jak jest przeprowadzany, to Polska pozostaje w tyle w porównaniu do zachodnich rynków.

W dodatku państwo zmienia warunki uczestnictwa – mam na myśli opłaty zapisane w ustawie o telekomunikacji – obecnie nadawcy będą musieli więcej płacić za uczestniczenie w tej operacji.

Reasumując, jesteśmy zainteresowani i chętnie byśmy wzięli udział w tego typu procesach. Jednak z drugiej strony chcielibyśmy wiedzieć, jakie są zasady gry. A nie jest w porządku, jeśli zmienia się je w trakcie. Podejrzewam, że większość nadawców tak myśli. My obserwujemy sytuację i jesteśmy zainteresowani każdą formą dotarcia do widza. Na tym etapie nie rozważamy jednak żadnych konkretnych działań.

Są państwo zainteresowani udziałem w zapowiadanym konkursie na uzupełnienie oferty naziemnej telewizji cyfrowej?

Czekamy na ogłoszenie konkursu przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji i jak już będziemy znali warunki, podejmiemy decyzję w tej sprawie.

Co BBC planuje w przyszłym roku, jeśli chodzi o rozwój swoich kanałów?

BBC Worldwide – spółka handlowa, która ma zarabiać pieniądze po to, by przeznaczać je na produkcję nowych treści BBC – jest teraz w procesie dużych przemian. System działa, firma notuje wzrost finansowy, ale planujemy zmiany strukturalne i organizacyjne, żeby móc osiągać jeszcze lepsze wyniki.

Nie mogę na razie zdradzać szczegółów, ale w odpowiednim czasie na pewno o nich poinformujemy. Naszym celem jest sprawienie, by nasze kanały w ciągu kilku lat znalazły się w czołówce oglądalności, a sprzyjać będzie temu jakość naszej oferty. Fakt, że dopiero zmierzamy w tym kierunku, to skutek późnego wejścia na polski rynek. Mamy jednak długofalowy plan zdobycia właściwej pozycji rynkowej.

Pełna wersja wywiad...

 

Konkurs, który Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji musi rozpisać do końca tego roku, ma wyłonić cztery nowe stacje, które od kwietnia 2014 r. będą nadawane w ramach naziemnej telewizji cyfrowej.

Kanały BBC Worldwide nadawane w Polsce – BBC Knowledge, Lifestyle, CBeebies i Entertainment – wróciły niedawno do dystrybucji na platformę Cyfrowego Polsatu.

Pozostało 88% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie