Producenci gier nie dotrzymują terminów premier

Wiosną na rynek trafią dwa tytuły z Polski, które mają potencjał na światowy sukces.

Publikacja: 08.02.2013 01:21

Za nieco ponad miesiąc do sklepów na całym świecie trafi „Sniper Ghost Wariorr 2". Pierwszą część gry, która zadebiutowała wiosną 2010 r., kupiło ponad 3 mln fanów. To drugi najlepszy wynik w historii polskiej branży gier wideo. Największym sukcesem na razie był „Dead Island" Techlandu, który sprzedał się w ilości ok. 4 mln kopii.

City Interactive pracował nad „Sniperem 2" prawie trzy lata. Premiera gry była siedmiokrotnie przesuwana. Na rynku spekulowało się, że spółka nie jest w stanie opanować silnika CryEngine 3, na bazie którego tworzony jest jej produkt.

– Takie spekulacje są nieuzasadnione i nietrafione – zapewnia Marek Tymiński, prezes City Interactive. – CryEngine 3 jest nowym silnikiem, na którym nie powstał jeszcze żaden duży komercyjny produkt z wyjątkiem gier wyprodukowanych przez Cryteck. Pierwszym takim dużym tytułem będzie właśnie „Sniper Ghost Warrior 2". Nowe silniki niosą za sobą ryzyko mające wpływ na termin realizacji projektu i tym razem zaważyło to na pracy nad naszą grą – wyjaśnia Tymiński.

Ostateczna data

Zapewnia, że data premiery „Snipera 2" wyznaczona na 12 marca jest ostateczna. – Nasza gra przeszła pomyślnie certyfikacje w Microsoft oraz Sony (na Amerykę Północną – red.). Obecnie kończymy ostatnie szlify wersji PC, gdzie zaimplementowaliśmy wiele nowoczesnych rozwiązań – oznajmia prezes City Interactive.

Podtrzymuje deklaracje, że „Sniper 2" powinien odnieść większy sukces, również finansowy, niż pierwsza część gry, m.in. dzięki temu, że ma być zdecydowanie lepszy jakościowo. Sam nakład premierowy ma przekroczyć 0,8 mln sztuk. Spółka będzie też przygotowana na szybką reakcję, jeśli popyt okaże się większy, niż zakładano.

Zgodnie z przyjętą strategią City Interactive chce sprzedawać „Snipera 2" nieco taniej niż inne topowe światowe produkcje. Tego typu strategia dobrze sprawdziła się przy „Sniperze". Gracze łatwiej byli bowiem w stanie wybaczyć grze pewne niedociągnięcia techniczne.

Techland idzie za ciosem

Nieco ponad miesiąc po „Sniperze 2" na rynek trafi „Dead Island: Riptide". Techland nie ukrywa, że chce w ten sposób wykorzystać ogromną popularność pierwszej części gry, której bohaterami byli zombi.

Również jej kolejna odsłona szokuje brutalnością. W tym przypadku producent nie musiał przesuwać daty premiery również dzięki temu, że ujawnił ją dopiero, gdy miał już gotowy produkt.

„Dead Island:Riptide" ma duże szanse co najmniej powtórzyć sukces „Dead Island" m.in. dzięki efektownej kampanii marketingowej oraz pozytywnym recenzjom w największych światowych mediach poświęconych branży gier komputerowych. Polska gra jesienią ub.r. zdobiła okładkę „Game Informera", największego na świecie czasopisma o grach wideo (ma ponad 8 mln nakładu).

Tę niełatwą sztukę (na okładkę trafiają tylko prawdziwe światowe hity) powtórzył CD Projekt z „Wiedźminem 3: Dziki Gon". Mimo że gra ma się ukazać dopiero w 2014 r., amerykański wydawca już poświęcił polskiemu tytułowi kilkanaście stron numeru.

Przedstawiciele CD Projektu odmawiają ujawnienia dokładnej daty premiery, żeby uniknąć scenariusza, jaki miał miejsce przy wydaniu „Wiedźmina 2" na konsolę Xbox360.

Gra początkowo miała się ukazać jesienią 2011 r. Ostatecznie trafiła na półki dopiero 17 kwietnia 2012 r.

Powodem poślizgu były problemy techniczne i spór prawny z wydawcą. Polska spółka chciała, żeby była nim firma THQ. Tymczasem prawa do tego rościło sobie też Namco Bandai, które ostatecznie wygrało  sprawę sądową.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora

d.wolak@rp.pl

Za nieco ponad miesiąc do sklepów na całym świecie trafi „Sniper Ghost Wariorr 2". Pierwszą część gry, która zadebiutowała wiosną 2010 r., kupiło ponad 3 mln fanów. To drugi najlepszy wynik w historii polskiej branży gier wideo. Największym sukcesem na razie był „Dead Island" Techlandu, który sprzedał się w ilości ok. 4 mln kopii.

City Interactive pracował nad „Sniperem 2" prawie trzy lata. Premiera gry była siedmiokrotnie przesuwana. Na rynku spekulowało się, że spółka nie jest w stanie opanować silnika CryEngine 3, na bazie którego tworzony jest jej produkt.

Pozostało 83% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie