Za nieco ponad miesiąc do sklepów na całym świecie trafi „Sniper Ghost Wariorr 2". Pierwszą część gry, która zadebiutowała wiosną 2010 r., kupiło ponad 3 mln fanów. To drugi najlepszy wynik w historii polskiej branży gier wideo. Największym sukcesem na razie był „Dead Island" Techlandu, który sprzedał się w ilości ok. 4 mln kopii.
City Interactive pracował nad „Sniperem 2" prawie trzy lata. Premiera gry była siedmiokrotnie przesuwana. Na rynku spekulowało się, że spółka nie jest w stanie opanować silnika CryEngine 3, na bazie którego tworzony jest jej produkt.
– Takie spekulacje są nieuzasadnione i nietrafione – zapewnia Marek Tymiński, prezes City Interactive. – CryEngine 3 jest nowym silnikiem, na którym nie powstał jeszcze żaden duży komercyjny produkt z wyjątkiem gier wyprodukowanych przez Cryteck. Pierwszym takim dużym tytułem będzie właśnie „Sniper Ghost Warrior 2". Nowe silniki niosą za sobą ryzyko mające wpływ na termin realizacji projektu i tym razem zaważyło to na pracy nad naszą grą – wyjaśnia Tymiński.
Ostateczna data
Zapewnia, że data premiery „Snipera 2" wyznaczona na 12 marca jest ostateczna. – Nasza gra przeszła pomyślnie certyfikacje w Microsoft oraz Sony (na Amerykę Północną – red.). Obecnie kończymy ostatnie szlify wersji PC, gdzie zaimplementowaliśmy wiele nowoczesnych rozwiązań – oznajmia prezes City Interactive.
Podtrzymuje deklaracje, że „Sniper 2" powinien odnieść większy sukces, również finansowy, niż pierwsza część gry, m.in. dzięki temu, że ma być zdecydowanie lepszy jakościowo. Sam nakład premierowy ma przekroczyć 0,8 mln sztuk. Spółka będzie też przygotowana na szybką reakcję, jeśli popyt okaże się większy, niż zakładano.