Reklama
Rozwiń
Reklama

Wniosek ws. przejęcia Wirtualnej Polski przez o2 trafił do UOKiK

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek w sprawie przejęcia przez spółkę o2 portalu Wirtualna Polska - poinformował Ernest Makowski z UOKiK. Urząd będzie miał dwa miesiące na decyzję, czy wyda zgodę na transakcję.

Publikacja: 06.11.2013 13:22

Makowski wyjaśnił, że w przypadku dodatkowych pytań rozpatrywanie wniosku może potrwać dłużej.

Telekomunikacja Polska sprzedała za 375 mln zł portal Wirtualna Polska spółce o2, właścicielowi m.in. serwisu pudelek.pl. Transakcję ma sfinansować fundusz private equity Innova Capital. Grupa o2 spodziewa się jej finalizacji w pierwszym kwartale 2014 r. Telekomunikacyjna firma szacuje, że jej zysk brutto powiększy się w przyszłym roku o 180 mln zł. Przeniesienie własności akcji Wirtualnej Polski na o2 nastąpi po uzyskaniu zgody UOKiK.

Według Jacka Świderskiego z zarządu Grupy o2, dzięki połączeniu o2 i Wirtualnej Polski będzie możliwe oferowanie klientom i użytkownikom "atrakcyjnych treści wideo, ciekawych serwisów tematycznych i aplikacji mobilnych".

"Wierzymy, że dzięki połączeniu o2 i Wirtualnej Polski stworzymy gracza numer jeden w Polsce. Obserwujemy rynek internetowy, nie tylko w naszym kraju, ale i na świecie. Będziemy szukać kolejnych możliwości akwizycyjnych, również w obszarach wykraczających poza to, co oba portale robiły do tej pory" - uważa z kolei zarządzający funduszu Innova Capital Krzysztof Krawczyk.

Również zdaniem prezesa Wirtualnej Polski Grzegorza Tomasiaka konsolidacja z o2 otwiera nowe perspektywy przed Wirtualną Polską.

Reklama
Reklama

Wirtualna Polska to najstarszy portal internetowy w Polsce. Miesięcznie odwiedza go ponad 13 mln użytkowników. Do o2 należą m.in. takie serwisy jak Pudelek, Wrzuta czy Kafeteria.

Innova Capital należy do czołówki środkowoeuropejskich funduszy private equity inwestujących w średnie przedsiębiorstwa. Do tej pory zainwestował blisko 500 mln euro w 40 przedsiębiorstw działających w dziesięciu krajach regionu.

Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama