Mimo niebotycznych cen wykupiono już niemal cały czas antenowy w stacji NBC, która w tym roku na prawach rotacji posiada prawo do tranmisji.

W 2015 roku padł kolejny rekord: 30-sekundowy spot kosztuje 4,5 miliona dolarów. W ubiegłym, także rekordowym roku trzeba było zapłacić o pół miliona dolarow mniej.

“Każda reklama wyemitowana podczas Super Bowl jest narzędziem służącym do promocji całej marki” – twierdzi profesor Stephen Greyser z Harvard Business School, specjalizujący się w sportowym marketingu. Eksperci wyjaśniają, że wydatek na reklamę podczas transmisji może zwrócić się wielokrotnie. Większość spośród ok. 120 milionów widzów oglądających w USA ponad 3-godzinną transmisję deklaruje, iż chce także oglądać reklamy i nie przełącza kanałów podczas przerw. Prawie 40 proc. ankietowanych przyznaje, że nie interesują ich tyleż sportowe emocje co telewizyjne ogłoszenia. Te ostatnie one często komentowane równie gorąco co wydarzenia na boisku. Tradycyjnie najwięcej spotów reklamowych wykupują giganci – Coca Cola, Budwiser, czy koncerny samochodowe. Nowymi graczami na rynku reklam będą między innymi Skittles, Carnival, Loctite, Moxie i Wix.com. Sporo spotów to reklamowe premiery zapowiadane już na wiele tygodni wcześniej. W tym roku w reklamach koreańskiej Kia ma się pojawić aktor Pierce Brosnan promujący najnowszy model Sorento. W reklamie GoDaddy pokaże sie się z kolei gwiazada sportów motorowych Danica Patrick.

Pepsico z kolei jest sponsorem występów artystów w przerwie meczu. W tym roku na scenie pojawi się Katty Perry. Większość artystów daje swoje mini-recitale za darmo mając świadomość, że ich występ jest najlepiej oglądanym muzycznym wydarzeniem roku.