Fala kosztownych fuzji w mediach

W USA i Europie największe przejęcia w branży w 2014 roku miały związek z płatnymi telewizjami.

Publikacja: 12.02.2015 11:16

Megaprzejęcia mediowo-rozrywkowe w Europie

Megaprzejęcia mediowo-rozrywkowe w Europie

Foto: Rzeczpospolita

W Europie sześć z dziesięciu największych w ub.r. transakcji M&A w sektorze mediów i rozrywki to wydarzenia z sektora płatnych telewizji – przejmowane były kablówki i platformy satelitarne. Łączna wartość dziesięciu największych zawartych w 2014 r. umów tego typu sięgnęła 34,6 mld euro – wynika z podsumowania przygotowanego przez firmę doradczą PwC.

– Całkowita wartość umów zawartych na europejskim rynku mediów i rozrywki w II połowie 2014 roku była najwyższą, jaką kiedykolwiek odnotowaliśmy w analogicznym okresie – komentuje w raporcie Mark Maitland, partner strategiczny PwC w dziale TMT. – Wielkie transakcje sfinalizowane w 2014 roku to m.in. przejęcie Ziggo (holenderska sieć kablowa – red.) przez Liberty Global (właściciel UPC – red.) czy wchłonięcie Sky Deutschland i Sky Italia przez BSkyB – dodaje.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama