Reklama
Rozwiń
Reklama

Fala kosztownych fuzji w mediach

W USA i Europie największe przejęcia w branży w 2014 roku miały związek z płatnymi telewizjami.

Publikacja: 12.02.2015 11:16

Megaprzejęcia mediowo-rozrywkowe w Europie

Megaprzejęcia mediowo-rozrywkowe w Europie

Foto: Rzeczpospolita

W Europie sześć z dziesięciu największych w ub.r. transakcji M&A w sektorze mediów i rozrywki to wydarzenia z sektora płatnych telewizji – przejmowane były kablówki i platformy satelitarne. Łączna wartość dziesięciu największych zawartych w 2014 r. umów tego typu sięgnęła 34,6 mld euro – wynika z podsumowania przygotowanego przez firmę doradczą PwC.

– Całkowita wartość umów zawartych na europejskim rynku mediów i rozrywki w II połowie 2014 roku była najwyższą, jaką kiedykolwiek odnotowaliśmy w analogicznym okresie – komentuje w raporcie Mark Maitland, partner strategiczny PwC w dziale TMT. – Wielkie transakcje sfinalizowane w 2014 roku to m.in. przejęcie Ziggo (holenderska sieć kablowa – red.) przez Liberty Global (właściciel UPC – red.) czy wchłonięcie Sky Deutschland i Sky Italia przez BSkyB – dodaje.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama