Internet popularniejszy już nawet od telewizji

Więcej internautów codziennie korzysta w Polsce z sieci niż ogląda telewizję – wynika z nowych badań. Większy ich odsetek korzysta też już dzisiaj z urządzeń mobilnych niż ze stacjonarnych komputerów.

Aktualizacja: 11.04.2015 14:02 Publikacja: 11.04.2015 08:43

Więcej internautów korzysta w Polsce z sieci niż ogląda telewizję – wynika z nowych badań.

Więcej internautów korzysta w Polsce z sieci niż ogląda telewizję – wynika z nowych badań.

Foto: Bloomberg

Z Internetu korzysta w Polsce codziennie już 71 proc. osób wchodzących do sieci, podczas gdy z telewizji – 65 proc. - wynika z badania, jakie organizacja IAB Polska przeprowadziła na ponad 3,5 tys. internautów w Polsce, Bułgarii, Macedonii, Rumunii, Serbii, na Słowacji, w Słowenii i Turcji. Na kolejnych miejscach są radio, którego słucha codziennie ponad połowa (52 proc.) Polaków, następnie gazety( 21 proc.) oraz magazyny (14 proc.).

Gazety mniej popularne w Polsce niż w regionie

Co ciekawe, o ile w przypadku Internetu Polski wskaźnik jest wyższy niż w całym regionie (tam do sieci wchodzi codziennie 66 proc. internautów), po gazety sięga codziennie mniejszy odsetek osób korzystających z sieci niż wynosi średnia dla wszystkich przebadanych krajów (28 proc.). Ci którzy czytają gazety codziennie, najczęściej (43 proc. wskazań) spędza nad nimi mniej niż pół godziny. Największa grupa użytkowników sieci (32 proc.) deklaruje, że po gazety sięga raz w tygodniu.– Zachowania polskich internautów wskazują na to, że Internet jest dziś najbardziej angażującym ich medium i przegania pod tym względem tradycyjne media. Zakres aktywności podejmowanych przez Internet jest znacznie większy niż w przypadku tradycyjnych mediów. Z jednej strony powszechną i ważną aktywnością jest w sieci korzystanie z maila i czytanie newsów, z drugiej obserwujemy rosnąca role Internetu w procesach zakupowych i dostępu do rozrywki – komentuje w raporcie Agnieszka Ogrocka, menedżer ds. badań z Onet.pl. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy zakupy przez Internet zrobiły 64 proc. polskich internautów. Najpowszechniej w sieci kupowane jest oprogramowanie i książki.

Internet jest tez dla polskich internautów głównym źródłem informacji (deklaruje tak 65 proc. z nich), wyprzedzającym rodzine i przyjaciół (51 proc.) i telewizję (42 proc.) oraz pozostałe media. W rankingu najbardziej wiarygodnych źródeł informacji sieć znajduje się jednak za rodziną i znajomymi, ekspertami oraz informacjami korporacyjnymi, ale wciąż wyprzedza inne media.

Stacjonarne komputery do lamusa

Zmiany zaszły także jeśli chodzi o łączące się z siecią urządzenia, z jakich najczęściej korzystamy. Wygodniejsze mobilne urządzenia zdecydowanie przegoniły już pod względem popularności stacjonarne komputery. Z laptopów korzysta w Polsce 68 internautów, a ze smartfonów – już 67 proc. podczas gdy ze stacjonarnych komputerów: 42 proc.

Tradycyjny telefon komórkowy ma 24 proc. internautów, tablet: 23 proc., a czytnik książek – 4 proc. – Polscy internauci , jak pozostali przebadani w regionie, bardzo często korzystają z wielu ekranów na raz. 85 proc. z nich używa kilku ekranów (telewizora, smartfona, tabletu, komputera, itd.) jednocześnie – komentuje Robert Wielgo z zarządu IAB Polska.

Z Internetu najczęściej (77 proc. wskazań) korzystają z poziomu laptopa, smartfona (68 proc.) oraz komputera stacjonarnego ( 65 proc.).

Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne