„Rzeczpospolita” i „Parkiet” rosły w pierwszym kwartale

Te dwa dzienniki były jedynymi gazetami ogólnopolskimi, które w I kwartale odnotowały w porównaniu z I kwartałem 2014 roku wzrosty sprzedaży.

Publikacja: 06.05.2015 13:35

„Rzeczpospolita” i „Parkiet” rosły w pierwszym kwartale

Foto: Fotorzepa/Franciszek Mazur

W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku łączna sprzedaż pięciu największych opiniotwórczych gazet ogólnopolskich i dwóch dzienników biznesowych wynosiła 792,4 tys. egz. To o 6 proc. mniej niż przed rokiem w tym samym czasie – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. sprzedaż ogółem.

Najwyższą sprzedaż miał w tym czasie bulwarowy „Fakt", którego wynik to 321,6 tys., egz., ale nawet on nie uchronił się przed spadkami sprzedaży (jego wynik był o 7 proc. niższy niż rok wcześniej). O 7 proc. rok do roku spadła także w I kwartale sprzedaż „Gazety Wyborczej" (do 164,8 tys. egz.), a kolejny uplasował się w sprzedażowym zestawieniu bulwarowy „Super Express" z wynikiem 150,9 tys. egz. (spadek rok do roku o 3 proc.).

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie