Reklama
Rozwiń
Reklama

Reklama mobilna zagarnie połowę rynku

Już w tym roku w USA połowa wszystkich przychodów z cyfrowej reklamy będzie pochodzić z reklamy mobilnej.

Publikacja: 01.09.2015 17:13

Reklama mobilna zagarnie połowę rynku

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Amerykański eMarketer podniósł właśnie prognozy dla mobilnej reklamy i okazało się, że zawładnie ona  połową amerykańskiego rynku reklamy w sieci już w tym roku. Wpływy z mobilnej reklamy dobiją w tym roku za oceanem do 30,45 mld dol., a za cztery lata sięgną już prawie 65,5 mld dol. i będą odpowiadały za prawie 70 proc. cyfrowego rynku reklam w USA, co oznacza prawie 30 proc. wszystkich ówczesnych wydatków na reklamę.  Udział reklamy mobilnej w całym reklamowym torcie będzie wtedy w USA znacznie wyższy niż reklamy prasowej (skurczy się do 12,1 proc.) oraz tylko niewiele niższy od udziału reklamy telewizyjnej (34,6 proc.). – Część pieniędzy przepływa do reklamy mobilnej organicznie z puli wydawanej na reklamę cyfrową, ale obserwujemy także, że dodatkowe środki przepływają z tradycyjnych mediów oraz z reklam na rynkach lokalnych – przyznaje Martin Utreras, analityk eMarketera. Największe wpływy z reklamy w komórkach przynosi i będzie przynosić w kolejnych latach reklama graficzna (w tym wideo), następnie reklama w mobilnych wyszukiwarkach, niewielki udział w rynku mają reklamowe esemesy, mmsy, wiadomości p2p oraz e-maile.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Reklama
Reklama