Aktualnie koncern oczekuje na koniec tego roku wzrostu przychodów o 9-10 proc., skorygowany zysk operacyjny przed opodatkowaniem i amortyzacja (AOIBTA) ma wzrosnąć w średnio jednocyfrowym tempie, a skorygowana wielkość zysku przypadającego na jedną akcję (EPS) ma wzrosnąć w niskim dwucyfrowym tempie. Wolne przepływy pieniężne maja rosnąć w niskim jednocyfrowym tempie, a wpływ różnic kursowych na przychody, skorygowaną AOIBTA i skorygowany EPS ma wynosić – odpowiednio – 460 mln dol., 180 mln dol. oraz 0,24-0,29 dol. – Nasz model biznesowy generuje znaczące ilości wolnych przepływów pieniężnych i oczekujemy uzyskania ok. 10 mln dol. dostępnego kapitału w ciągu najbliższych pięciu lat – podał Andrew Warren, dyrektor finansowy Discovery Communications.

David Zaslav, prezes firmy, zapowiedział, że baza abonentów kanałów Discovery po raz pierwszy sięgnie na koniec tego roku 3 mld. W planach Discovery na ten rok jest też wprowadzenie w modelu TV Everywhere kanału Discovery Kids Play na szybko rozwijających się rynkach Ameryki Południowej.

Zyskowne ma się też okazać dla koncernu zarządzanie prawami do relacji z Igrzysk Olimpijskich (Discovery zakupiło prawa na lata 2018-2024).