Reklama
Rozwiń

Przedsiębiorczość, nowa cecha pisarzy

Coraz więcej autorów decyduje się samodzielnie wydać swoją książkę, zamiast polegać na wydawnictwach.

Aktualizacja: 10.02.2016 13:29 Publikacja: 10.02.2016 12:44

Coraz więcej autorów decyduje się samodzielnie wydać swoją książkę, zamiast polegać na wydawnictwach

Coraz więcej autorów decyduje się samodzielnie wydać swoją książkę, zamiast polegać na wydawnictwach.

Foto: Bloomberg

- Książki wydawane samodzielnie przez autorów stanowią obecnie 50 proc. wszystkich sprzedanych w Wielkiej Brytanii – mówi Michael Tamblyn, dyrektor generalny Kobo, jednego z najszybciej rozwijających się serwisów sprzedających książki elektroniczne na świecie.

Self-publishing, czyli samopublikowanie polega na tym, że autor sam ponosi całkowity koszt publikacji swojego dzieła oraz osobiście zajmuje się jego sprzedażą, dystrybucją i reklamą. Jest to rozwiązanie, które wymaga od pisarza nie tylko dobrego rozeznania w rynku, ale również umiejętności biznesowych i marketingowych.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji