Reklama
Rozwiń

Bill Gates pozytywnie ocenia przejęcie LinkedIn przez Microsoft i wierzy, że to nowy Facebook dla profesjonalistów

Zasiadający w radzie nadzorczej Microsoftu jego były prezes i spiritus movens, wierzy, że LinkedIn stanie się Facebookiem dla profesjonalistów.

Aktualizacja: 17.06.2016 17:12 Publikacja: 17.06.2016 16:03

Bill Gates wierzy w to, że LinkedIn stanie się Facebookiem dla profesjonalistów.

Bill Gates wierzy w to, że LinkedIn stanie się Facebookiem dla profesjonalistów.

Foto: Bloomberg

Zdaniem Gatesa, który wypowiedział się na temat przejęcia LinkedIn przez Microsoft za 26,2 mld dol. w Bloomberg TV, proces wzmacniania LinkedIn będzie jednak trwał latami. Bloomberg słusznie zauważa jednak, że bardziej zyska na przejęciu raczej Microsoft, który w ten sposób próbuje nadrobić fakt, że przegapił szansę, gdy szybko rozwijały się platformy społecznościowe Facebooka i Google.

Gates zdaje się też nie przejmować faktem, że na wiadomość o planowanej transakcji kurs LinkeIn poszybował wprawdzie w górę, ale Microsoftu spadł, co wskazuje na fakt, że inwestorzy nie byli zachwyceni pomysłem. Część analityków od razu zakwestionowała cenę, jaką Microsoft zapłaci za udziały w LinkedIn, wyceniającą tę ostatnia spółkę na ponad 26-krotność zysku EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – red.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama