Reklama

Bill Gates pozytywnie ocenia przejęcie LinkedIn przez Microsoft i wierzy, że to nowy Facebook dla profesjonalistów

Zasiadający w radzie nadzorczej Microsoftu jego były prezes i spiritus movens, wierzy, że LinkedIn stanie się Facebookiem dla profesjonalistów.

Aktualizacja: 17.06.2016 17:12 Publikacja: 17.06.2016 16:03

Bill Gates wierzy w to, że LinkedIn stanie się Facebookiem dla profesjonalistów.

Bill Gates wierzy w to, że LinkedIn stanie się Facebookiem dla profesjonalistów.

Foto: Bloomberg

Zdaniem Gatesa, który wypowiedział się na temat przejęcia LinkedIn przez Microsoft za 26,2 mld dol. w Bloomberg TV, proces wzmacniania LinkedIn będzie jednak trwał latami. Bloomberg słusznie zauważa jednak, że bardziej zyska na przejęciu raczej Microsoft, który w ten sposób próbuje nadrobić fakt, że przegapił szansę, gdy szybko rozwijały się platformy społecznościowe Facebooka i Google.

Gates zdaje się też nie przejmować faktem, że na wiadomość o planowanej transakcji kurs LinkeIn poszybował wprawdzie w górę, ale Microsoftu spadł, co wskazuje na fakt, że inwestorzy nie byli zachwyceni pomysłem. Część analityków od razu zakwestionowała cenę, jaką Microsoft zapłaci za udziały w LinkedIn, wyceniającą tę ostatnia spółkę na ponad 26-krotność zysku EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – red.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama