Bill Gates pozytywnie ocenia przejęcie LinkedIn przez Microsoft i wierzy, że to nowy Facebook dla profesjonalistów

Zasiadający w radzie nadzorczej Microsoftu jego były prezes i spiritus movens, wierzy, że LinkedIn stanie się Facebookiem dla profesjonalistów.

Aktualizacja: 17.06.2016 17:12 Publikacja: 17.06.2016 16:03

Bill Gates wierzy w to, że LinkedIn stanie się Facebookiem dla profesjonalistów.

Bill Gates wierzy w to, że LinkedIn stanie się Facebookiem dla profesjonalistów.

Foto: Bloomberg

Zdaniem Gatesa, który wypowiedział się na temat przejęcia LinkedIn przez Microsoft za 26,2 mld dol. w Bloomberg TV, proces wzmacniania LinkedIn będzie jednak trwał latami. Bloomberg słusznie zauważa jednak, że bardziej zyska na przejęciu raczej Microsoft, który w ten sposób próbuje nadrobić fakt, że przegapił szansę, gdy szybko rozwijały się platformy społecznościowe Facebooka i Google.

Gates zdaje się też nie przejmować faktem, że na wiadomość o planowanej transakcji kurs LinkeIn poszybował wprawdzie w górę, ale Microsoftu spadł, co wskazuje na fakt, że inwestorzy nie byli zachwyceni pomysłem. Część analityków od razu zakwestionowała cenę, jaką Microsoft zapłaci za udziały w LinkedIn, wyceniającą tę ostatnia spółkę na ponad 26-krotność zysku EBITDA (zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją – red.).

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie