Kontrolowana przez giełdowe KCI Gremi Media sp. z o.o. jest większościowym udziałowcem GBC – wydawcy m.in. „Parkietu" i „Rzeczpospolitej", a także podmiotów zajmujących się dystrybucją treści elektronicznych, organizowaniem konferencji i szkoleń oraz oferujących usługi PR.
Miniony rok okazał się dla całej grupy bardzo dobry, zarówno pod względem poziomu i dynamiki przychodów, jak i wyniku operacyjnego. Przychody wyniosły 112 mln zł, czyli o 8 proc. więcej niż w 2014 r.
E-wydania górą
– Wysoka dynamika przychodów to efekt rozwoju nowych linii biznesowych, który nałożony na efekty zapoczątkowanej w 2014 r. restrukturyzacji kosztów pozwolił na poprawę wyników operacyjnych – mówi Iwona Liszka-Majkowska, wiceprezes Gremi Media. EBITDA (wynik operacyjny plus amortyzacja) grupy w ub.r. wyniosła 18,5 mln zł wobec 4,8 mln zł pod kreską rok wcześniej.
– Wyniki za I kwartał wskazują na stabilizowanie się kondycji finansowej grupy. Przychody wyniosły 25,7 mln zł, a EBITDA 1,7 mln zł – mówi Iwona Liszka-Majkowska. – Biorąc pod uwagę sytuację gospodarczo-polityczną, która przełożyła się na wydłużenie procesów decyzyjnych u niektórych klientów, zwłaszcza spółek z udziałem Skarbu Państwa, osiągnięty wynik za I kwartał przekroczył oczekiwania zarządu. Koncentracja grupy na sprzedaży produktów elektronicznych oraz na usługach wysokomarżowych zaczęła przynosić wymierne korzyści – dodaje.
Jak zaznacza, kluczem do dobrych wyników finansowych jest nacisk na budowanie pozycji w segmencie e-wydań oraz zwiększanie ekspozycji w zakresie treści wideo i oferty online. Sprzedaż e-wydań „Rzeczpospolitej" wzrosła w ubiegłym roku o ponad 30 proc., a „Parkietu" o 22 proc. (rynek urósł o 13,7 proc.). „Rzeczpospolita" stała się najczęściej kupowanym dziennikiem w formie cyfrowej w Polsce, „Parkiet" miał z kolei najwyższy udział wśród cyfrowych wydań dzienników w sprzedaży ogółem. W I kwartale 2016 r. trend wzrostowy się utrzymywał.