Dane za pierwsze półrocze podało Stowarzyszenie Agencji Komunikacji Rosji (AKAR). Rynek zyskał 17 proc. w ujęciu rocznym i wart jest 160 mld rubli. Najwięcej reklam zgarnia telewizja (71,3-71,8 mld rubli), wzrost tutaj wyniósł 17 proc..

Szybko do przodu idzie internet, który przyciągnął 55-63 mld rubli ( w zależności od metody oceny) - o 26-30 proc. więcej niż rok wcześniej. Reklama zewnętrzna zyskała 8 proc. i warta jest 16,8 mld rubli. Najmniej reklam przyciągnęły rozgłośnie radiowe (6,7 mld rubli), ale i tutaj odnotowano wzrost o 8 proc..

Jedynym segmentem, który traci reklamodawców okazała się prasa drukowana, gdzie trafiło o 13 proc. mniej reklam w ujęciu rocznym i rynek wart był 9,7-9,9 mld rubli. W gazetach codziennych pojawiło się o 12 proc. mniej reklam (2,7-2,9 mld rubli); w czasopismach - o 10 proc. do 5,1 mld rubli. W wydawnictwach reklamowych straty okazały się największe - straciły one 23 proc. i zarobiły jedynie 1,9-2,1 mld dol..