ATM Grupie procentują nowe zlecenia i własna telewizja

W I półroczu producencka grupa zebrała plony zwiększonej produkcji dla Canal+ Discovery i nowych zleceń na znane już widzom seriale. Rosła zyskowność kanału ATM Rozrywka TV.

Publikacja: 31.08.2016 19:38

ATM Grupie procentują nowe zlecenia i własna telewizja

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak now Piotr Nowak

Przychody producenckiej grupy wzrosły w I półroczu o 3,7 proc. do 77,1 mln zł, wynik operacyjny wzrósł o 1,3 proc. do 7,6 mln zł, a wynik netto zwiększył się o 25,3 proc. do 9,2 mln zł. - Wzrost przychodów w pierwszym półroczu 2016 roku względem analogicznego okresu roku poprzedniego związany jest z realizacją większej liczby nowych produkcji (między innymi seriali „Druga szansa" i „9. miesiąc" oraz programów realizowanych dla stacji Canal+ Discovery) – podaje AMT Grupa. Dla Polsatu produkowała w I półroczu seriale „Pierwsza Miłość", „Świat według Kiepskich", „Pielęgniarki", „Policjantki i Policjanci" i „9. miesiąc", dla TVP: „Ojca Mateusza", „Ranczo" i „Strażaków", a dodatkowo „Drugą szansę" dla TVN. W dodatku ruszyły prace do nowości - serialu „Sprawiedliwi – Wydział Kryminalny" dla TV4 (na antenę wejdzie we wrześniu) oraz kontynuowane były prace nad programami dla Canal+ Discovery:  „Powrót do przeszłości", „Mikroprzygoda", „Wynalazcy przyszłości" i „Niezapomniane lata 90." oraz powstał nowy program dla tego  nadawcy: „Sukces nie zna granic" i kolejne nowości. W planach jest też już drugi sezon „Watahy" produkowanej dla HBO Polska. - Pomimo znaczącego wzrostu przychodów segment produkcji telewizyjnej odnotował w analizowanym okresie niższe zyski niż w pierwszym półroczu 2015r. Związane jest to między innymi z dokonaniem w I półroczu 2016 r. odpisu aktualizującego produkcję w toku na łączną wysokość 834 tys. zł – podaje ATM Grupa, której produkcja telewizyjna zapewniła w I półroczu 63,4 proc. wszystkich przychodów (rok wcześniej stanowiły 56,4 proc.). Rósł też udział przychodów z nadawania kanałów(czyli ze stacji AM Rozrywka TV i Echo 24): zwiększył się z 14 proc. do 14,6 proc. i wynosił już 11,2 mln zł, czyli o 7,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Jego wynik operacyjny zwiększył się prawie pięciokrotnie do 1,74 mln zł. Ponad pięciokrotnie wzrósł też zysk netto z tej działalności, który sięgnął 1,45 mln zł. - Wpływy z tytułu sprzedaży czasu antenowego w kanale ATM Rozrywka TV w pierwszym półroczu 2016 r. wyniosły 10,77 mln zł, co w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego stanowi wzrost o 3,4 proc. Wzrost przychodów, przy jednoczesnym spadku kosztów wytworzenia i kosztów zarządu, przełożył się również na wzrost zysku operacyjnego i netto – podała grupa.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama