Aktualizacja: 18.09.2016 20:17 Publikacja: 18.09.2016 20:17
Między 2015 i 2020 rokiem wartość rynku wzrośnie w Polsce z 1,77 mld dol. do prawie 1,8 mld dol. – wynika z najnowszych prognoz PwC. – Nasycony rynek oraz szybki wzrost dostępności cyfrowej telewizji naziemnej powodują, że oczekiwany jest spadek łącznej liczby abonentów (w tempie 0,15 proc. średniorocznie). Najbardziej widoczne będzie to w segmencie analogowej kablowej telewizji – podaje firma.
W rezultacie liczba gospodarstw z dostępem do płatnej telewizji spadnie w Polsce między 2016 i 2020 r. z 10,8 mln do 10,7 mln. Ale nasycenie tymi usługami wzrośnie: z 70,7 proc. do 72,9 proc. Coraz więcej będzie przede wszystkim abonentów usług telewizyjnych dostarczanych z wykorzystaniem łącz internetowych (czyli tzw. IPTV – co roku będzie ich średnio o 9,7 proc. więcej), a także cyfrowej telewizji kablowej (6,2 proc. średniorocznego wzrostu). W 2020 roku będą one docierać odpowiednio do ponad 0,5 mln i 3,6 mln gospodarstw domowych.
Rosną koszty produkcji filmowych i telewizyjnych. Dlatego największe niezależne studio produkcyjne w Polsce przy...
„Rzeczpospolita Nauka” to nowy magazyn w portfolio wydawnictwa Gremi Media, który zabierze czytelników w fascynu...
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump znalazł kolejny sektor tamtejszej gospodarki, który zamierza chronić...
Piętrzą się problemy TikToka. Irlandzki urząd ochrony danych nałożył w piątek na platformę karę w wysokości 530...
Chiński serwis społecznościowy TikTok ogłosił, że zainwestuje 1 mld euro w nowe centrum danych w Europie. Ma ono...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas