Kwietniowe skoki czytelnictwa rp.pl

Portal „Rzeczpospolitej" najszybciej na tle konkurencji poprawiał wyniki oglądalności – pokazują dane Megapanelu.

Aktualizacja: 07.06.2017 06:50 Publikacja: 06.06.2017 21:17

Kwietniowe skoki czytelnictwa rp.pl

Foto: Archiwum

2,63 mln użytkowników korzystało w kwietniu z serwisu rp.pl, internetowego wcielenia dziennika „Rzeczpospolita" – wynika z danych Gemius Audience (Megapanel).

To oznacza, że grono osób sięgających po treści przygotowywane przez dziennikarzy wydawnictwa Gremi Media w serwisie online powiększyło się w ciągu 12 miesięcy o 21 procent. Takiej dynamiki nie uzyskała żadna z witryn wydawnictw prasowych traktujących o tematyce biznesowej, finansowej i prawnej.

Portal rp.pl zanotował także rekordowy na tle konkurencji wzrost liczby odsłon: skoczyła ona aż o 42 proc., do 23,71 mln.

Jednocześnie wzrósł czas, jaki czytelnicy serwisu spędzają, oglądając i czytając zamieszczane na nim treści. Także i w tej kategorii rp.pl w kwietniu nie miał sobie równych. Liczba godzin spędzonych przez użytkowników w serwisie urosła rok do roku aż o 16 proc.

Korzystnie na nasze wyniki wpływa trend obserwowany w internecie: przybywa osób korzystających z sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Liczba użytkowników wchodzących na rp.pl za pomocą smartfonu czy tabletu urosła w omawianym czasie o 30 proc., a liczba odsłon, które wygenerowali skoczyła aż o 65 proc. rok do roku. Co ciekawe, pęczniały także – choć oczywiście wolniej – statystyki użytkowników komputerów osobistych w pracy i w domu.

Opinia

Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl

Rp.pl to najszybciej rosnący serwis w kategorii „biznes, finanse, prawo" (BFP).

Stale i dynamicznie zwiększająca się liczba naszych użytkowników to dowód na wysoką jakość, wiarygodność i rzetelność prezentowanych przez nas treści. Ale także efekt połączenia siły płynącej z marki „Rzeczpospolita", multimediów, technologii oraz analizy danych.

Serwisy internetowe Gremi Media słyną z treści w segmencie BFP, są one dostosowane do wysokich oczekiwań odbiorców, w szczególności tych posiadających cyfrowe subskrypcje. Sukcesem jest również systematyczny wzrost udziału lojalnych użytkowników korzystających na co dzień z naszych produktów w ruchu na naszym serwisie. W przypadku rp.pl ten poziom lojalności przekracza dziś 70 procent. To zaufanie Czytelników, wyrażone w liczbach, wiele dla nas znaczy i mocno dopinguje do działania.

2,63 mln użytkowników korzystało w kwietniu z serwisu rp.pl, internetowego wcielenia dziennika „Rzeczpospolita" – wynika z danych Gemius Audience (Megapanel).

To oznacza, że grono osób sięgających po treści przygotowywane przez dziennikarzy wydawnictwa Gremi Media w serwisie online powiększyło się w ciągu 12 miesięcy o 21 procent. Takiej dynamiki nie uzyskała żadna z witryn wydawnictw prasowych traktujących o tematyce biznesowej, finansowej i prawnej.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO