Wakacje dla producentów gier bynajmniej nie są czasem wypoczynku. Firmy szykują się już na targi Gamescom, które odbędą się w Kolonii pomiędzy 22 a 26 sierpnia. – Tegoroczne wydarzenie będzie podstawą dla współpracy z potencjalnymi partnerami biznesowymi przy kolejnych projektach – mówi Marek Tymiński, prezes CI Games. Podczas targów odbędzie się też kolejny oficjalny turniej „Gwinta" – czyli nowej gry CD Projektu.
Udana premiera
W ostatnich dniach społeczność graczy żyje piątkową premierą gry „Car Mechanic simulator 2018" PlayWaya. Jej sprzedaż i pozycja w rankingach są bardzo dobre. Jednak recenzje i średnia ocena wypadają kiepsko.
– Wspominałem, że moim celem jest zwrot kosztów gry w pierwszym dniu. I to się udało – podkreśla prezes PlayWaya Krzysztof Kostowski. W porównaniu z premierą poprzedniej edycji („Car Mechanic Simulator 2015") wolumen sprzedaży w okresie czterech dni po premierze jest ponad sześciokrotnie wyższy. – To, o czym marzyłem i do czego zmierzałem, udało się: pozycja Top 1 na Steamie – podkreśla Kostowski. Dodaje, że gra mimo błędów przekonała do siebie społeczność graczy.
– Urośliśmy już z 14 proc. pozytywnych recenzji na Steamie najpierw do 44 proc., wczoraj do 57 proc., a dziś już na 59 proc. – wskazuje. W ciągu czterech dni zespół wyeliminował większość zgłaszanych błędów. Około 80 proc. z nich dotyczyło optymalizacji, co jest obecnie problemem wielu gier na rynku, wynikającym z dużej liczby konfiguracji komputerów.
Współpraca kwitnie
Rynek gier ma charakter międzynarodowy, co stwarza szansę na nawiązywanie współpracy z podmiotami o skali globalnej, również z działającymi w innych branżach. Przykładem może być National Geographic i polska firma Macro Games. Właśnie podpisały umowę o współpracy w zakresie wydania mobilnej aplikacji na rynek międzynarodowy. Jej światowa premiera planowana jest na wrzesień 2017 r.