Króliki czekają na klientów

Głaskanie puszystego króliczego futerka może być warte nawet jednego dolara za minutę

Publikacja: 01.09.2009 06:31

Króliki

Króliki

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

Red

Tyle są skłonni zapłacić za kontakt z żywym zwierzęciem Japończycy. W mieście Nagoja powstała nawet specjalna kawiarnia, w której na klientów czeka 18 królików.

W Japonii moda na restauracje albo bary ze zwierzętami nie jest niczym nowym, ponieważ mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni są bardzo spragnieni kontaktu ze zwierzętami domowymi. Lokatorzy mieszkań zwykle nie mogą trzymać w nich królików, psów czy kotów.

Chętnych do skorzystania z oferty kawiarni jest więc zaskakująco wielu, choć za samą rezerwację stolika trzeba zapłacić 9 dolarów. W Nagoi króliki to prawdziwe gwiazdy.

Z informacji wywieszonych na ścianach lokalu można się zorientować, które zwierzę dyżuruje danego dnia. Dorośli przyprowadzają dzieci, które bawią się z kicającymi leniwie po podłodze zwierzakami. Ale przytulanie się do królika to niejedyna atrakcja kawiarni.

Można tu też zjeść posiłek uformowany w kształt królika na talerzu o podobnej linii. Ale można też przynieść własnego pupila i w jego towarzystwie zjeść posiłek, przy okazji dając mu możliwość kontaktu z innymi przedstawicielami jego gatunku.

Opłata za przytulanie królika ma ponoć zapobiec zagłaskaniu go na śmierć, ale – jak przyznaje właścicielka lokalu – ten biznes przynosi spore zyski.

Tyle są skłonni zapłacić za kontakt z żywym zwierzęciem Japończycy. W mieście Nagoja powstała nawet specjalna kawiarnia, w której na klientów czeka 18 królików.

W Japonii moda na restauracje albo bary ze zwierzętami nie jest niczym nowym, ponieważ mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni są bardzo spragnieni kontaktu ze zwierzętami domowymi. Lokatorzy mieszkań zwykle nie mogą trzymać w nich królików, psów czy kotów.

Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem