Przez psa i kota do serca pracownika

Coraz więcej firm kusi swoich pracowników nowym dodatkiem do wynagrodzenia – ubezpieczeniem weterynaryjnym

Publikacja: 18.11.2009 11:16

Przez psa i kota do serca pracownika

Foto: Dziennik Wschodni/Fotorzepa, Dorota Awiorko Dor Dorota Awiorko

Giganci rynkowi tacy jak Google, Disney, AOL, Home Depot, bank HSBC, czy eBay oferują pracownikom ubezpieczenia ich czworonogów - głównie psów i kotów.

Ta nowa nisza segmentu ubezpieczeniowego szybko zyskuje amatorów, ponieważ koszty leczenia weterynaryjnego ciągle rosną.

- Owszem, oferujemy naszym pracownikom dobrowolną możliwość ubezpieczenia domowego zwierzaka. Google chce dbać o lepszy komfort życia swoich podwładnych, dlatego wspiera tego typu akcje – mówi Jordan Newman, rzecznik Google.

- Zwierzaki to często bardzo ważna część życia naszych pracowników, więc myślimy i o nich – dodaje Newman.

Specjaliści oceniają, że koszt ubezpieczenia pupila nie jest duży, a spółka zainteresowana taką formą dostaje zniżkę na ubezpieczenie zwierzaka dołączone do pakietu ubezpieczeniowego pracownika. Koszt takiej polisy to od 40 do 100 dolarów miesięcznie, w zależności od rasy, wieku i kondycji włochacza.

– To uczciwa stawka zarówno dla firmy jak i dla pracownika, który nie płaci wiele i czuje, że firma dba o jego interesy – tłumaczy David Lummis, specjalista rynkowy z firmy Package Facts.

W ramach ubezpieczenia właściciel czworonoga otrzymuje zwrot kosztów konsultacji u weterynarza, których koszt od 1996 r. do 2006 r. wzrósł o 84 proc. W sumie przychody, które generuje troska o zdrowie 72 mln psów i 82 mln kotów w USA sięgają 50 mld dolarów rocznie, a rynek posiada potencjał wzrostu o 7,4 proc. do 2012 r.

Podobnie jak na rynku brytyjskim zainteresowanie ubezpieczeniem weterynaryjnym rośnie. Od 2002 r. liczba takich polis wzrosła w Stanach Zjednoczonych dwukrotnie, do ponad 1 miliona w 2009 r.

Giganci rynkowi tacy jak Google, Disney, AOL, Home Depot, bank HSBC, czy eBay oferują pracownikom ubezpieczenia ich czworonogów - głównie psów i kotów.

Ta nowa nisza segmentu ubezpieczeniowego szybko zyskuje amatorów, ponieważ koszty leczenia weterynaryjnego ciągle rosną.

Pozostało 84% artykułu
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla