Będzie nosił nazwą „Hydroptere”, podobnie jak poprzedni trimaran Thebaulta, którym osiągnął we wrześniu ubiegłego roku prędkość 55,5 węzła, czyli blisko 103 km/godz., przy wietrze wiejącym z prędkością około 35 węzłów. „Hydroptere” pomknął nawet jeszcze szybciej, z prędkością 60 węzłów, czyli 112,12 km/godz., ale odbił się niefortunnie od większej fali i przewrócił. Rekord nie został wówczas uznany, ponieważ wymagane jest utrzymanie prędkości na dystansie co najmniej 500 metrów. Rekordy zatwierdza World Sailing Speed Record Council.
Model jednostki zaprezentowali w szwajcarskiej stoczni Ecublens nad Jeziorem Genewskim konstruktorzy: Alain Thebault i Jean-Mathieu Bourgeon. W projektowaniu i budowie pomaga szwajcarska Ecole Polytechnique Federale de Lausanne. Na Jeziorze Genewskim będą się także odbywały testy trimarana.
– Naszym celem jest pobicie wielkich oceanicznych rekordów. Między innymi zamierzamy opłynąć dookoła kulę ziemską w ciągu 40 dni – oświadczyli Thebault i Bourgeon (najszybsi potrzebują na okrążenie globu około 50 dni).
Pierwszy „Hydroptere” został zwodowany w 2005 roku. Środkowy, główny, największy kadłub ma długość 18,28 metra. Do obu bocznych kadłubów przymocowane są płetwy długości 5,7 metra pochylone pod kątem 45 stopni. Tajemnica prędkości trimaranu tkwi w „podwoziu”, a raczej „podwodziu” – są to płaty pod pływakami, które się rozpościerają, gdy nacisk wody na nie osiąga 30 ton. Jacht staje się wtedy wodolotem.
Boczne pływaki (wynalazek polinezyjski sprzed 1500 lat) pełnią także rolę balastu, każdy ma pojemność 800 litrów. Woda wlewa się do nich automatycznie w zależności od kursu względem wiatru i zapewnia równowagę. Chodzi o to, aby „Hydroptere” pływał wyprostowany, nie przechylał się malowniczo na burtę tak jak jachty jednokadłubowe. W takiej wyprostowanej pozycji mniejsza powierzchnia kadłuba styka się z wodą i stawia jej tym samym mniejszy opór niż w pozycji przechylonej. W centralnym kadłubie znajduje się trzeci balast; sprawia on, że „Hydroptere” nie staje dęba. Już wiadomo, że nowy trimaran będzie miał podobne rozmiary. Od poprzednika będzie się jednak różnił szczegółami. Podczas projektowania i budowy nowego rekordzisty zostaną wykorzystane doświadczenia zebrane przez Alaina Thebault.