Reprezentanci wszystkich sektorów branży mody od kilku miesięcy przygotowują się do przyjazdu na Targi Mody Poznań, aby wyróżnić swoją ofertę wśród blisko 400 firm i marek z różnych stron świata. Zwiedzający będą mogli zapoznać się m.in. z markami z Włoch, Niemiec, Hiszpanii, Brazylii, Holandii, Grecji, Portugalii, Serbii czy Bułgarii.
Ekspozycja Targów Mody Poznań będzie się składać z trzech salonów branżowych: Salonu Odzieży, Bielizny i Dodatków NEXT SEASON, który obejmuje kolekcje na przyszłe sezony, Salonu Fast Fashion, przeznaczonego do wzbogacenia oferty handlowców o najnowszą kolekcję jesień-zima oraz Salonu Obuwia i Galanterii Skórzanej BTS.
Na ekspozycjach pojawią się kolekcje dużych i znanych marek, produkty rozwijających się firm o ugruntowanej pozycji na rynku oraz projekty początkujących brandów, które doskonale odpowiadają na bieżące zapotrzebowanie rynku. Wśród wystawców pojawią się również franczyzodawcy umożliwiający rozpoczęcie własnego biznesu osobom spoza branży. Swoją obecność na targach mocno zaznaczą także młodzi projektanci. Zalety z obecności na wydarzeniach targowych dostrzega dr hab. Anna Regimowicz-Korytkowska, projektantka i wykładowca w Pracowni Projektowania Ubioru i Scenografii Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu: – Uczestniczący w targach absolwenci mają możliwość konfrontacji swoich prac z innymi projektantami, czy firmami odzieżowymi działającymi już bardzo długo. Poprzez kontakt z ludźmi "z branży" często nawiązują współpracę na bardzo różnych polach. Myślę, że dla młodych ludzi obecnie ważne jest bycie na targach, ale również po targach, czyli relacje z pokazów, tak aby prezentowane kolekcje dotarły do jak największej grupy ludzi, aby zostać zauważonym – mówi projektantka.
Podobnego zdania są organizatorzy Targów Mody Poznań, którzy podczas jesiennej edycji szczególną wagę przykładają właśnie do promocji młodych i zdolnych projektantów: – Rosnący poziom prac młodych adeptów mody przekonał nas do podjęcia decyzji o poszerzeniu oferty skierowanej do osób rozpoczynających karierę zawodową. Efektem naszych działań jest nowy projekt YOUNG FASHION FOR SALE, podczas którego młodzi projektanci zaprezentują swoje kolekcje na stoiskach i wybiegu. Celem przedsięwzięcia jest pomoc w nawiązaniu kontaktów biznesowych poprzez intensywną promocję młodych marek i nowych nazwisk wśród producentów i handlowców z polski i zagranicy – wyjaśnia Edyta Bonin-Kanikowska, dyrektor Targów Mody Poznań.
Podczas dwóch pierwszych dni targów zwiedzający będą mogli uczestniczyć w darmowych prelekcjach i seminariach, które zostaną przeprowadzone przez cenionych ekspertów w branży. Poruszana tematyka będzie dotyczyć m.in. e-marketingu, nowoczesnych technik sprzedaży, wpływających na zwiększenie sprzedaży czy koordynacji działań PR na zagranicznych rynkach