Misja: trafić w potrzeby klienta

Jeszcze trzy lata temu najbardziej narzekaliśmy na zbyt wysokie ceny połączeń. W odpowiedzi operatorzy komórkowi stworzyli ofertę połączeń nielimitowanych. Po dwóch latach od jej wprowadzenia okazało się, że nieograniczone rozmowy to za mało, zwłaszcza w biznesie. Czego dzisiaj oczekują klienci?

Publikacja: 11.03.2014 14:21

Misja: trafić w potrzeby klienta

Foto: ROL

Urząd Komunikacji Elektronicznej przeprowadził pod koniec 2011 roku badanie, które pokazało, że największym powodem do narzekań na oferty telefonii komórkowej są wysokie ceny połączeń. Polakom nie podobały się wówczas najbardziej koszty rozmów z konkurencyjnymi sieciami – ponad 50% ankietowanych przez UKE stwierdziło, że połączenia między sieciami są zbyt drogie. Część respondentów wskazała też, że tańsze powinny być rozmowy z numerami stacjonarnymi.

 

Brak limitów – pełnia zadowolenia?

Receptą na podniesienie zadowolenia Polaków z usług telekomunikacyjnych miały być wprowadzone dwa lata temu nielimitowane rozmowy. Nieograniczone rozmowy dawały szansę na swobodne prowadzenie rozmów z innymi numerami – komórkowymi i stacjonarnymi, bez zmartwień o wysokość rachunku. Z szansy tej mieli korzystać i klienci indywidualni, i biznesowi. Co do tych drugich okazało się, że tylko 35% przedsiębiorców korzysta z połączeń nielimitowanych. Powód? Właściciele firm chcą w abonamencie czegoś więcej niż tylko nieograniczonych rozmów.

 

Biznes potrzebuje czegoś więcej

Kiedy usługa nielimitowanych rozmów wchodziła na polski rynek telekomunikacyjny wydawało się, że to idealna odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów i rozwijającą się technologię. Połączenia nielimitowane wprowadzili wszyscy operatorzy, dzięki czemu Polacy zyskali równy dostęp do swobodnych rozmów wliczonych w cenę abonamentu. Jednak po dwóch latach od wprowadzenia tego standardu tylko 1/3 przedsiębiorców korzysta z nieograniczonych połączeń. Okazało się bowiem, że w biznesie równie ważne są dzisiaj cena i ubezpieczenie smartfona, nawigacja w telefonie czy backup danych. Na nowe oczekiwania przedsiębiorców odpowiedziało Orange. W przełomowych planach Orange Biz właściciele firm zyskują więcej w nowym standardzie abonamentu. Przedsiębiorcy, którzy wybiorą w Orange Biz np. zestaw za 100 zł (plus VAT), otrzymają w ofercie nie tylko nielimitowane rozmowy, ale będą też mogli kupić smartfona w niższej cenie, przy okazji go ubezpieczając. Nowy standard abonamentu zapewnia klientom w pakiecie również nawigację i daje szansę archiwizowania danych w chmurze (20% zniżki w Chmurze dla Firm). Oferta Orange Biz to więcej niż standard, bo w ramach jednego zestawu przedsiębiorcy nie tylko korzystają z nielimitowanych połączeń, ale i z pakietu dodatkowych opcji w jednym zestawie.

Urząd Komunikacji Elektronicznej przeprowadził pod koniec 2011 roku badanie, które pokazało, że największym powodem do narzekań na oferty telefonii komórkowej są wysokie ceny połączeń. Polakom nie podobały się wówczas najbardziej koszty rozmów z konkurencyjnymi sieciami – ponad 50% ankietowanych przez UKE stwierdziło, że połączenia między sieciami są zbyt drogie. Część respondentów wskazała też, że tańsze powinny być rozmowy z numerami stacjonarnymi.

Brak limitów – pełnia zadowolenia?

Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Kultura
Laury dla laureatek Nobla
Kultura
Nie żyje Stanisław Tym, świat bez niego będzie smutniejszy
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Kultura
Żegnają Stanisława Tyma. "Najlepszy prezes naszego klubu"