Z roku na rok od stanowiska dyrektora marketingu, które dla wielu dojrzałych i stabilnych przedsiębiorstw jest jednym z najważniejszych, zarządy wymagają coraz więcej. Zmienia się przy tym jego rola w organizacji – w kierunku autentycznego partnera biznesowego. Wspiera on zarząd oraz innych szefów struktur, dostarczając im informacji istotnych z punktu widzenia całego biznesu, a nie tylko działań w zakresie sprzedaży, promocji czy relacji z klientami. Jest przy tym skoncentrowany na obniżaniu kosztów oraz rozumie znaczenie innych obszarów firmy w powodzeniu biznesu.
Zadania szefa marketingu
Zadania dyrektora marketingu powinny być ukierunkowane przede wszystkim na ustalanie celów marketingowych firmy, tworzenie i wdrażanie planów marketingowych w celu zapewnienia określonego poziomu sprzedaży, udziału w rynku oraz rentowności produktów lub usług. Powinny też skupiać się wokół analiz otoczenia zewnętrznego przedsiębiorstwa i jego konkurencji, by mogło ono wykorzystać każdą nadarzającą się szansę rynkową. W tym kontekście nie mniej istotne są także działania na rzecz budowania wizerunku firmy – solidnej i rozpoznawalnej na rynku marki. Ale to nie wszystko...