21 października 2016

Władysław Żeleński, „Goplana"

Jedna z czterech interesujących oper, jakie skomponował Władysław Żeleński, ojciec Boya. Żadnej nie grywają jednak polskie teatry. Niepokorny twórca teatralny Janusz Wiśniewski z pewnością nada intrygujący kształt sceniczny „Goplanie", która jest oparta na dramacie Juliusza Słowackiego. Dyryguje dawno nieobecny w Warszawie Grzegorz Nowak, w obsadzie m.in. Edyta Piasecka (Goplana), Wioletta Chodowicz (Balladyna), Małgorzata Walewska (Wdowa).

25 listopada 2016

Michaił Fokin – „Chopiniana", Krzysztof Pastor – „Bolero", Wayne McGregor –„Chroma"

Wieczór baletowy łączący arcydzieło romantycznej klasyki do muzyki Chopina z najpopularniejszą pracą Wayne'a McGregora, najwybitniejszego dziś choreografa brytyjskiego. A „Bolero" Ravela w wersji tanecznej zawsze jest atrakcją, tym bardziej, gdy realizuje je Krzysztof Pastor. Zapowiada, że pokaże „Bolero" inne niż słynna wersja Béjarta.

11 grudnia 2016

Wolfgang Amadeusz Mozart, „Czarodziejski flet"

Spektakl, który stał się niedawno sensacją Europy. Operę Mozarta reżyser Barrie Kosky (Australijczyk pracujący w Niemczech) zrealizował w konwencji kina niemego, zacierając granicę między teatrem a filmem, między operą a burleską, bawiąc zarówno dorosłych, jak i dzieci. Premiera na licencji berlińskiej Komische Oper, ale z polskimi, głównie młodymi, śpiewakami. ?

Autopromocja
Od 29.10 w "Rzeczpospolitej" i "Parkiecie"

Wszystko o zrównoważonym rozwoju i pozafinansowym raportowaniu spółek

Sprawdź szczegóły

17 marca 2017

Gioachino Rossini, „Turek we Włoszech"

Komedia Rossiniego, której urok mogą ukazać bardzo dobrzy śpiewacy, dyrygent z temperamentem oraz reżyser znający się na teatralnej robocie. Tym razem będzie to Christopher Alden, brat znanego już warszawskiej publiczności Davida („Katia Kabanova"). Dyryguje Andriy Yurkevych, w rolach głównych Edyta Piasecka i utalentowany Łukasz Goliński.

20 maja 2017

Piotr Czajkowski, „Jezioro łabędzie"

Najsłynniejszy balet przeniesiony w realia carskiego dworu z końca XIX wieku. Krzysztof Pastor i autor nowego libretta Paweł Chynowski przywołają sercowe dylematy następcy tronu rosyjskiego zakochanego w heskiej księżniczce Alix. Niezadowolony z tej miłości Aleksander III podsuwa synowi polską tancerkę Matyldę Krzesińską, co daje początek burzliwemu romansowi. Klasyczny tzw. biały akt pozostanie jednak niezmieniony.

10 czerwca 2017

Erich Wolfgang Korngold, „Umarłe miasto"

Pięcioletniego Korngolda nazywano małym Mozartem, „Umarłe miasto" skomponował, mając 23 lata. Wywołał sensację i porównania z Puccinim. Mariusz Treliński stworzy jednak z tej melodyjnej opery opowieść o miłości i o śmierci, bo świat umarłych splata się tu ze światem żywych, a życie realne z urojeniami. W roli głównej tenor Charles Workman, doskonale znany warszawskiej publiczności z głównych ról w „Łaskawości Tytusa" czy w „Kupcu weneckim".

14 czerwca 2017

Izadora Weiss, „Darkness"

Debiut na warszawskiej scenie choreografki, która w ostatnich latach stworzyła autorski, oryginalny i odnoszący sukcesy za granicą Bałtycki Teatr Tańca. Specjalnością Izadory Weiss stały się spektakle inspirowane wielką literaturą. Tym razem punktem wyjścia będzie „Jądro ciemności" Josepha Conrada, a „Darkness" ma opowiadać o granicach okrucieństwa i przemocy, w relacjach między kobietą i mężczyzną.