„Małgorzata Kożuchowska, zainspirowana najnowszym produktem marki Jacobs Kronung 3in1, zaprojektowała razem z Marianną Tomaszko wyjątkową torebkę‚ w której mieści się cały świat” – poinformowała firma Jacobs Kronung. Wydawałoby się, że nic w tym dziwnego‚ ponieważ dzisiaj aktorki i piosenkarki zostają projektantkami. Madonna robiła kolekcje dla H&M‚ Amy Wine-house ma współpracować z Roberto Cavallim. Ale torebka Kożuchowskiej nie jest do kupienia‚ lecz do wygrania. Jeden z 40 egzemplarzy można zdobyć w konkursie na stronie www.conosimalgosia.pl‚ jeśli się odgadnie‚ jaka jest zawartość torebki bohaterki „M jak miłość”.
Nie po raz pierwszy kawa promuje się poprzez inne niż ona sama produkty. Lavazza chciała się kojarzyyć z pięknymi kobietami i modnymi ciuchami. W Polsce współpracowała między innymi z parą Brzozowski & Paprocki.
Kawa Tchibo z kolei ma własne sklepy‚ a w nich‚ poza kawą‚ krótkie serie typu błyskawica. Produkty są nieoczekiwane‚ ludzie wstępują do sklepów‚ żeby zobaczyć‚ co nowego „rzucili”. W zeszłym roku dla Tchibo sportową kolekcję stworzył Michael Michalsky‚ projektant Adidasa‚ a kilka świetnych naczyń do kuchni zaprojektował sławny Terence Conran. W kwietniu będą ubrania w dużych rozmiarach‚ w maju – lniane. Nawet ci‚ którzy nie są fanami kawy Tchibo‚ muszą przyznać‚ że kolekcje są udane.
Taki marketing wydaje mi się bardziej przekonujący niż metoda „na gwiazdę”. Małgorzata Kożuchowska jest jedną z najbardziej lubianych polskich aktorek‚ ale osobiście nie jestem specjalnie zainteresowana zawartością jej torby. I tak wiadomo‚ że produkty firmowane przez gwiazdy nie są przez nie projektowane‚ najwyżej naszkicowane. Najczystsza forma marketingu gwiazd.