Reklama

Konkurs design i fair play

Rozmowa z Krystyną Kaszubą-Wacławek, laureatką Prodeco 2008, nagrodzoną za ceramiczne kafle z fakturą koronkowej serwetki

Publikacja: 23.09.2008 01:01

Krystyna Kaszuba-Wacławek, laureatka Prodeco 2008

Krystyna Kaszuba-Wacławek, laureatka Prodeco 2008

Foto: Archiwum

Rz: Koronkowa serwetka to ta sama kategoria co kryształowy wazon. Dla młodych obciach, kicz po prostu. Skąd ten pomysł?

Krystyna Kaszuba-Wacławek:

Inspiracje ludowo-koronkowo-kwiatowe królują w designie a, co najważniejsze, bardzo się podobają. Ostatnio zrealizowałam na zamówienie dewelopera w halach nowego budynku mieszkalnego na ulicy Franciszkańskiej w Warszawie ceramiczne ściany‚ pokryte rodzajem mozaiki z motywem tkaniny. A na międzynarodowej wystawie w Warszawie i we Frankfurcie pokazałam ceramiczne „chusteczki” z wyrazistym rysunkiem koronek.

Kafle-firanki to krok w kierunku unifikacji‚ z zachowaniem charakteru wyrobu hand made. Formuła konkursu Prodeco była idealna dla tego pomysłu.

To nie pierwszy pani udział w tym konkursie?

Reklama
Reklama

W 2005 r. do wystawy zakwalifikowane zostały moje ceramiczne kratki wentylacyjne‚ które są ozdobą, a nie tylko byle jakim detalem w naszym mieszkaniu.

Później trafiły do zbiorów sztuki dekoracyjnej Muzeum Narodowego w Warszawie.

Pani Manufaktura Ceramiczna wykonała również kafle Organise. Także wyróżnione w tegorocznym Prodeco.

Zaprojektowali je Katarzyna Kunkel i Kuba Tkaczyk, czyli Bad Design. Ale nie wymienili mnie jako producenta. Prodeco nie tylko promuje dobry design‚ ale też może być szkołą fair play.

Rz: Koronkowa serwetka to ta sama kategoria co kryształowy wazon. Dla młodych obciach, kicz po prostu. Skąd ten pomysł?

Krystyna Kaszuba-Wacławek:

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Reklama
Kultura
Artyści w misji kosmicznej śladem Sławosza Uznańskiego-Wiśniewskiego
Kultura
Jan Ołdakowski: Polacy byli w powstaniu razem
Kultura
Jesienne Targi Książki w Warszawie odwołane. Organizator podał powód
Kultura
Bill Viola w Toruniu: wystawa, która porusza duszę
Kultura
Lech Majewski: Mamy fantastyczny czas dla plakatu. Nie boimy się AI
Reklama
Reklama