Akcja projektowania na oczach publiczności służy promowaniu architektury i młodych projektantów. `Publiczność wybiera najlepszy zespół. Organizatorami są Muzeum Architektury we Wrocławiu i portal www.sztuka-architektury.pl
W sobotnim 10-godzinnym finale uczestniczyło osiem zespołów – zwycięzców lokalnych edycji akcji z różnych miast. Tematem finału był nowy pawilon polski na Biennale Sztuki i Architektury w Wenecji.
– Zespoły na to prowokacyjne zadanie odpowiedziały różnie – komentuje Michał Duda z Muzeum Architektury. Jedne skupiły się na polskości, inne na architekturze. Żaden projekt na szczęście nie zszedł do poziomu biało-czerwonej kostki.
Pio Studio/AGREST Group zaproponował „architekturę na lewą stronę”. „Postawił” niewielki boks wejściowy w otoczeniu targowiska stereotypów o Polsce. Właściwy pawilon znalazł się pod ziemią.
– Dwie sale o odwróconym układzie form architektonicznych symbolizują historyczne i geograficzne miejsce Polski i rozdarcie między Zachodem i Wschodem – tłumaczy Piotr Wojciechowski, współautor.