Reklama
Rozwiń

Personal branding: jak świadomie budować markę?

Personal branding to w Polsce wciąż dość mało znane określenie. Generalnie kojarzone jest raczej z przestrzenią polityczną niż z innymi sferami życia publicznego. Jednakże w kręgach biznesowych coraz częściej mówi się o potrzebie kreowania własnego wizerunku, który może stanowić doskonały środek do realizacji wyznaczonych celów – także tych związanych ze wzrostem wyników sprzedażowych.

Publikacja: 21.03.2014 14:47

Personal branding: jak świadomie budować markę?

Foto: ROL

Dlaczego personal branding jest istotny?

Olbrzymia konkurencja na rynku gospodarczym wymusza, w celu podniesienia konkurencyjności firmy oraz własnych działań, sięganie do narzędzi, które dotychczas zarezerwowane były wyłączenie dla osób z kręgów rozrywki czy polityki. Takim przykładem jest personal branding polegający na tworzeniu własnej marki – czyli na traktowaniu siebie jako obiektu podlegającego prawom marketingu.

Stworzenie własnej marki jest bez wątpienia długim procesem, jednak wraz z określeniem głównych celów oraz narzędzi staje się praktycznym sposobem na przedstawienie siebie w sposób, który wywoła u adresata działań oczekiwane reakcje. Staropolskie przysłowie "jak cię widzą, tak cię piszą" okazuje się także w biznesie prawdą absolutną zwłaszcza obecnie – w czasie, kiedy wszystko odbywa się niezmiernie szybko, a odbiór człowieka jest najczęściej jedynie powierzchowny. Dlatego dość łatwo można sprawić, aby inny postrzegali nas takimi, jakimi chcielibyśmy dla nich być. Korzystając z odpowiednich narzędzi, możemy spowodować, że partnerzy biznesowi będą postrzegać nas jako specjalistów w swojej dziedzinie, osoby godne zaufania czy liderów zespołów.

Odpowiednie szkolenia, takie jak „Bądź Mistrzem Sprzedaży – Personal Branding i Budowanie Więzi z Klientem" organizowane przez Akademię C.U.D. z pewnością będą pomocne przy tworzeniu własnego wizerunku. Takie szkolenie sprzedażowe dostarczą właściwych narzędzi ułatwiających kreowanie własnego wizerunku. Przecież odpowiedni personal branding w sprzedaży jest kluczem do właściwego z punktu widzenia osiąganych korzyści budowania trwałych relacji z klientami gwarantujących co najmniej stały i równomierny poziom realizacji planów sprzedażowych.

 

Jak budować własną, niepowtarzalną markę?

Bez wątpienia wszelkie działania nakierowane na tworzenie własnego personal brandingu muszą być realizowane niezwykle świadomie i w sposób przemyślany. Sam proces tworzenia marki wykonywany jest według prostego schematu polegającego na przekazywaniu komunikatu za pomocą określonych narzędzi w celu otrzymania oczekiwanej reakcji odbiorców.

Proces budowania własnej marki musi opierać się o rzetelną analizę tego, czym dysponujemy, i tego, co chcemy uzyskać. Bezwzględnie konieczne jest w nim wykorzystanie wszystkich mocnych stron i unikanie słabych elementów naszej osobowości przy jednoczesnym zachowaniu prawdy o sobie.

Warto, jeśli nie do końca orientujemy się w temacie, skorzystać ze szkoleń z umiejętności sprzedażowych, które pomogą przeprowadzić nas przez cały proces budowania marki.

Nie ulega wątpliwości, że personal branding odnosi się do tworzenia zarówno wizerunku całej firmy, jak i poszczególnych jej pracowników. Warto jednakże nadmienić, że zaburzanie wizerunku poszczególnych pracowników skutkuje bezpośrednio zaburzeniem wizerunku całej firmy. Stąd też wniosek, że stosownym szkoleniom powinni podlegać ci pracownicy, którzy mają styczność z klientem i swoją osobą budują znaczenie i markę przedsiębiorstwa.

Dlaczego personal branding jest istotny?

Olbrzymia konkurencja na rynku gospodarczym wymusza, w celu podniesienia konkurencyjności firmy oraz własnych działań, sięganie do narzędzi, które dotychczas zarezerwowane były wyłączenie dla osób z kręgów rozrywki czy polityki. Takim przykładem jest personal branding polegający na tworzeniu własnej marki – czyli na traktowaniu siebie jako obiektu podlegającego prawom marketingu.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem