Reklama
Rozwiń

Co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy z nowym kontrahentem?

Przedsiębiorca zamierzający przystąpić do umowy z kontrahentem, który jest zainteresowany dłuższą współpracą, powinien sprawdzić jego wiarygodność. Wobec tego, że jest duża konkurencja na rynku, nie zawsze uczciwa, warto podjąć bardziej zdecydowane i nowoczesne działania, które są standardem w innych krajach, jak na przykład korzystanie z wywiadu gospodarczego.

Publikacja: 24.04.2014 10:53

Co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy z nowym kontrahentem?

Foto: ROL

Sprawdzamy klienta w rejestrach, urzędach i instytucjach

Podstawowe informacje o kontrahencie można uzyskać z wyciągu ewidencji działalności gospodarczej lub krajowego rejestru sądowego i wówczas porównujemy je z danymi, jakie przedstawił nam klient. Następnym działaniem, jakie możemy podjąć, jest prośba o przedłożenie zaświadczenia z Urzędu Skarbowego oraz ZUS o niezaleganiu z podatkami i składkami. Przyszłego współpracownika możemy sprawdzić również w Krajowym Rejestrze Dłużników lub w Biurze Informacji Kredytowej oraz w Biurze Informacji Gospodarczej.

 

Prywatny detektyw sprawdzi wiarygodność klienta

Aby uniknąć ryzyka nawiązania współpracy z nieuczciwym kontrahentem, należy przeprowadzić analizę sprawozdań finansowych, a nawet przeprowadzić wywiad środowiskowy. Tutaj może być przydatny prywatny detektyw, który sprawdzi wiarygodność finansową kontrahenta, pozyska informacje dotyczące jego aktualnych i wcześniejszych działań w biznesie, takich jak płynność finansowa, ewentualne zadłużenie, czynniki wpływające na dotychczasową działalność gospodarczą.

 

Wywiad gospodarczy

Nieuczciwego partnera biznesowego może spotkać na swojej drodze zarówno młody przedsiębiorca, jak i taki, który na rynku funkcjonuje od wielu lat. Dlatego też należy korzystać z popularnego w innych krajach wywiadu gospodarczego. Umożliwia on sprawdzenie wiarygodności, poznanie i weryfikację możliwości płatniczych, dotychczasowych działań gospodarczych oraz ewentualnych zamiarów, zarówno potencjalnego, jak również aktualnego kontrahenta. Zdobyte informacje ułatwiają przedsiębiorcom dobrze zarządzać firmą, chronią przed skutkami współpracy z nieuczciwym klientem lub partnerem biznesowym. W tym celu korzystamy z agencji detektywistycznej, która gwarantuje prawną i finansową ocenę potencjalnego kontrahenta, na podstawie dyskretnych działań wywiadowczych, których efekty są zawarte w raportach i sprawozdaniach.

 

Pożytek z usług biura detektywistycznego

Aby złożyć zlecenie detektywowi, należy określić jego zakres, dostarczyć informacji niezbędnych do jego realizacji. Cennik i zakres usług prywatnego detektywa można najszybciej odnaleźć w internecie, na przykład na stronie www.detektyw24.net – natychmiast dowiemy się, że usługi są świadczone 24 godziny na dobę w Polsce, w Europie a nawet w Afryce. Zasięg działania detektywów w zasadzie jest niczym nieograniczony i zawsze zgodny z obowiązującymi przepisami prawa.

Sprawdzamy klienta w rejestrach, urzędach i instytucjach

Podstawowe informacje o kontrahencie można uzyskać z wyciągu ewidencji działalności gospodarczej lub krajowego rejestru sądowego i wówczas porównujemy je z danymi, jakie przedstawił nam klient. Następnym działaniem, jakie możemy podjąć, jest prośba o przedłożenie zaświadczenia z Urzędu Skarbowego oraz ZUS o niezaleganiu z podatkami i składkami. Przyszłego współpracownika możemy sprawdzić również w Krajowym Rejestrze Dłużników lub w Biurze Informacji Kredytowej oraz w Biurze Informacji Gospodarczej.

Kultura
Pod chmurką i na sali. Co będzie można zobaczyć w wakacje w kinach?
Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem