Atmosfera relaksu czy profesjonalizmu?
Organizatorzy konferencji, mniej lub bardziej udanie, starają się najczęściej wybierać złoty środek. Profesjonalny charakter spotkaniu nadaje bez wątpienia miejsce, w którym odbywa się spotkanie. Na potrzeby konferencji biznesowych zazwyczaj wybierane są eleganckie hotele, z dobrym dojazdem, o rozpoznawalnych w środowisku markach. Bardzo często takie obiekty mają z góry przystosowane sale konferencyjne na potrzeby spotkań biznesowych, z zainstalowanym na stałe sprzętem audio video, najczęściej wysokiej klasy. Dobre hotele zlokalizowane są zazwyczaj w centrach dużych, wojewódzkich miast – jest to pierwsza wskazówka dla każdego początkującego organizatora.
Niestety, wybór dużego miasta jako miejsca na konferencję często wiąże się z wykluczeniem tak potrzebnej czasami atmosfery relaksu, sprzyjającej prowadzeniu kuluarowych rozmów. Kompromisem i wspomnianym złotym środkiem może być wybór miejsca położonego na przedmieściach dużego miasta, wzbogaconego chociażby o kawałek zieleni.
Duże miasta przyciągają