Zwrócić uwagę na programy partnerskie dostępne na rynku. Dają one klientom nie tylko atrakcyjne rabaty na zamówione posiłki, ale też są dobrym sposobem na marketing. Polski program partnerski dla restauracji to OpenCard. Promuje restauracje wśród społeczności dobrego jedzenia na mieście. Każda z restauracji może liczyć na reklamę w social media oraz newsletter w formie email i sms marketingu. Ważnym działaniem reklamowym ze strony programu jest kampania Google AdWords czyli budowanie ruchu na stronie za pomocą słów kluczowych w Google. Przez takie działania, konsumenci często odwiedzają po raz pierwszy restaurację ponieważ jest członkiem programu partnerskiego. W lokalach należących do programów partnerskich można zaobserwować nawet 30% nowych klientów i większa lojalność ze strony stałych bywalców. Co więcej, posiadaczy kart OpenCard śmiało możemy nazwać świadomym konsumentem. Korzystają z rozumiem z oferowanych zniżek.
Program partnerski ma rozwiązanie na dni, kiedy w restauracjach nie ma dużego ruchu. Restaurator może wybrać limity polegające na tym, że danego dnia tygodnia nie obowiązuje zniżka programu partnerskiego. Pomaga to zarządzać ilością klientów w restauracji. Ograniczenia wybierane zazwyczaj się na dni, w których obłożenie lokalu jest duże, przez co w ciągu tygodnia lokal tętni życiem. Wizerunek kipiącej życiem restauracji przyciąga klientów co wpływa na stały przepływ towarów, gwarancję świeżych potraw i pozycję lokalu na rynku gastronomicznym. Bez wątpienia dużych ruch w restauracji przekłada się na wzrost obrotu restauracji.
Najważniejszym punktem dotyczącym przystąpienia restauracji do programu partnerskiego jest możliwość poniesienia kosztów. Na przykładzie OpenCard – restaurator przystępuje do programu zupełnie za darmo, nie ponosi żadnych kosztów.
Jak widać, program partnerski restauratorom przynosi zyski. Za członkostwo nie ponoszą żadnych kosztów, liczba klientów się zwiększa co wpływa na renomę restauracji na rynku HoReCa. Czy jest to dobra alternatywą na zdobywanie klientów?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------