360 Minutes Art

Nietypowa aukcja, zatytułowana „360 Minutes Art" odbędzie się w sobotę w Soho Factory w Warszawie.

Aktualizacja: 17.10.2014 18:48 Publikacja: 17.10.2014 18:43

360 Minutes Art

Foto: materiały prasowe

Jest to połączenie aukcji z performensem. Wystawione dzieła współczesnej sztuki można będzie oglądać i kupować przez 360 minut. Stworzone zostały wyłącznie do tego projektu i nie będą dostępne nigdzie indziej Jeżeli któreś z nich nie znajdą nabywcy, w finale akcji zostaną bezpowrotnie zniszczone.

„W ten sposób uczestnicy wystawy stają się jej częścią - mogą zadecydować czy uchronią dzieła przed zniszczeniem kupując je czy pozwolą im „zginąć/.../Odbiór prac jest niepowtarzalny, towarzyszy mu poczucie skończoności oraz świadomość przemijania gwarantowane przez narzucone ramy czasowe. „360 Minutes Art." jest komentarzem do jednego z najważniejszych problemów naszej cywilizacji – chronicznego braku czasu". – tłumaczą organizatorzy przedsięwzięcia (z firmy Media Metropolis), które pierwszą odsłonę miało w Wiesbaden w Niemczech, a kolejne zapowiadane są w Moskwie, Dubaju i Seulu.

Promowanie sztuki współczesnej nie jest łatwe, więc stąd pewnie poszukiwanie przyciągającego uwagę pomysłu, ale mówiąc szczerze akurat ten (zakończony paleniem prac, które nie znalazły zainteresowania) nie budzi dobrych skojarzeń. Niemniej artystów, chętnych do dobrowolnego udziału w aukcji, nie brakuje. I bywają to twórcy o znanych nazwiskach, jak np. Sven Sauer - laureat Nagrody Emmy za efekty wizualne do serialu „Gra o tron".

W Warszawie na aukcji w Soho Factory z znajdą się prace Joanny Sarapaty, malarki, specjalizującej się w kobiecych aktach, która zyskała popularność autorską kolekcją dla Empiku. A także Thomasa Wunsscha – fotografika z Hamburga, autora zdjęć znanych postaci, m,in. Barbry Streisand, Franka Zappy, Yoko Ono, Jeffa Koonsa, Ai Weiweia; malarki Joanoy Rutkowskiej; duetu S A – PO (Svena Sauera i Igora Posaveca), których prace mówią o życiu w wielkich metropolii w globalnym świecie oraz grafika Alexandra Minka.

MK

Początek wystawy o godz 15; Soho Factory, ul. Mińska 25, wstęp wolny

Jest to połączenie aukcji z performensem. Wystawione dzieła współczesnej sztuki można będzie oglądać i kupować przez 360 minut. Stworzone zostały wyłącznie do tego projektu i nie będą dostępne nigdzie indziej Jeżeli któreś z nich nie znajdą nabywcy, w finale akcji zostaną bezpowrotnie zniszczone.

„W ten sposób uczestnicy wystawy stają się jej częścią - mogą zadecydować czy uchronią dzieła przed zniszczeniem kupując je czy pozwolą im „zginąć/.../Odbiór prac jest niepowtarzalny, towarzyszy mu poczucie skończoności oraz świadomość przemijania gwarantowane przez narzucone ramy czasowe. „360 Minutes Art." jest komentarzem do jednego z najważniejszych problemów naszej cywilizacji – chronicznego braku czasu". – tłumaczą organizatorzy przedsięwzięcia (z firmy Media Metropolis), które pierwszą odsłonę miało w Wiesbaden w Niemczech, a kolejne zapowiadane są w Moskwie, Dubaju i Seulu.

Kultura
Wystawa finalistów Young Design 2025 już otwarta
Kultura
Krakowska wystawa daje niepowtarzalną szansę poznania sztuki rumuńskiej
Kultura
Nie żyje Ewa Dałkowska. Aktorka miała 78 lat
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Kultura
„Rytuał”, czyli tajemnica Karkonoszy. Rozmowa z Wojciechem Chmielarzem