A jeszcze niedawno wójt Daniel Obajtek grzmiał, że reklama banku, w której John John Cleese z grupy Monty Pythona mówi, że jego ciocia jest z Pcimia, ośmiesza miejscowość. Teraz na występie brytyjskiego komika chce budować promocję gminy.
– Walczyłem tylko z produktem ubocznym tej reklamy – szukaniem u nas na siłę czegoś śmiesznego: jakiegoś pijaczka, budki z piwem, zabiedzonego psa na łańcuchu – tłumaczy się dziś Obajtek.
W tym, jak wykorzystać rozgłos wywołany reklamą banku, gminie doradzają dwie katowickie agencje: PR i reklamy. Billboard z podziękowaniem od cioci to jeden z ich pomysłów.
– Nie mogliśmy dać wizerunku Johna Cleese’a, bo nie mamy na to jego zgody. Więc na razie tylko w ten sposób możemy wygrywać promocyjnie tę sprawę – mówi Daniel Muc z agencji Imago Public Relations.
Latem Pcim zorganizuje kabaretowy Festiwal Dziwnych Kroków nawiązujący do słynnego skeczu Monty Pythona, w którym Cleese przechadza się po Ministerstwie Dziwnych Kroków. Impreza odbędzie się w lipcu w ramach lokalnego święta Kliszczaka (Kliszczacy to etniczna nazwa mieszkańców tych okolic). – To brzmi podobnie jak Cleese – zachwyca się wójt Obajtek.Wysłał już do Cleese’a list z podziękowaniem za reklamę, zaproszeniem do Pcimia i prośbą o zgodę na wykorzystanie jego wizerunku przy promocji gminy.