Reklama

Nowości w radiowej Trójce

Od marca publicystyczne audycje poprowadzą m.in. Daniel Passent, Tomasz Sakiewicz, Andrzej Jonas i publicyści „Rz”

Publikacja: 20.02.2010 01:35

Stanisław Janecki, były redaktor naczelny „Wprost”

Stanisław Janecki, były redaktor naczelny „Wprost”

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Radiowa Trójka wprowadza nowe, popołudniowe, pasmo audycji publicystycznych. Będą nadawane od poniedziałku do piątku. Poprowadzą je Daniel Passent z „Polityki”, Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej”, Andrzej Jonas, redaktor naczelny „Warsaw Voice”, oraz prawdopodobnie Stanisław Janecki, były redaktor naczelny „Wprost” (rozmowy trwają). W piątek gospodarzami audycji będą dwaj publicyści „Rz” z grona: Bronisław Wildstein, Marek Magierowski, Tomasz Wróblewski, Rafał A. Ziemkiewicz.

– Chciałbym, żeby w Trójce brzmiał głos mądry i niejednostronny – deklaruje dyrektor stacji Jacek Sobala.

– Słuchacz powinien mieć wybór między różnymi punktami widzenia – zaznacza Tomasz Sakiewicz. Podobnego zdania jest Passent: – Zasadę prezentacji różnych poglądów w jednym paśmie popieram. Konkretnego doboru współpracowników przez Trójkę nie komentuję.

Natomiast Jonas sceptycznie ocenia taką formułę: – Radio to nie Hyde Park – uważa. Dlaczego więc zgodził się na tę propozycję? – Najważniejszy jest kontakt ze słuchaczami – podkreśla.

Sobala nie boi się, że nowe pasmo wzbudzi takie kontrowersje jak powierzenie porannego programu publicystycznego Michałowi Karnowskiemu z „Polska The Times”. Związkowcy z radia protestują, bo ich zdaniem oddano czas stacji w ręce jednego komentatora o – jak mówią – wyrazistych sympatiach politycznych.

Reklama
Reklama

– Nasze wątpliwości budzi nie to, że Karnowski ma poglądy polityczne – tłumaczy „Rz” Jerzy Sosnowski, tymczasowy szef związku zawodowego w Trójce. – Każdy komentator ma i powinien mieć swój punkt widzenia. Jednak Karnowski prowadzi rozmowę z politykiem, przegląd prasy, a to powinien robić dziennikarz informacyjny.

Michał Karnowski odpowiada: – Mamy do czynienia z dziwną sytuacją. Jeśli ktoś ma poglądy konserwatywne, to ci bardziej lewicowi publicyści przypinają mu łatkę, sami udając obiektywnych.

Karnowskiego atakuje w rozmowie z „Rz” Jacek Żakowski, publicysta tygodnika „Polityka” (prowadzący własny program w publicznej TVP Info).

– Czym innym są poglądy, które każdy ma, a czym innym jest zlanie się wizerunku dziennikarza z interesami konkretnej partii politycznej, w tym przypadku PiS – mówi Żakowski. Jednak to właśnie publicysta „Polityki” sam kiedyś deklarował publicznie, że głosował na SLD.

Jan Pospieszalski, publicysta, który w TVP 2 prowadzi program „Warto rozmawiać”, mówi „Rz”, że nie ma nic dziwnego w tym, że dziennikarze mają poglądy i że je wyrażają. – Chodzi o sposób narracji. O to, czy np. mówiąc o aborcji, określamy problem jako zdrowie reprodukcyjne czy ochronę życia.

Radiowa Trójka wprowadza nowe, popołudniowe, pasmo audycji publicystycznych. Będą nadawane od poniedziałku do piątku. Poprowadzą je Daniel Passent z „Polityki”, Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej”, Andrzej Jonas, redaktor naczelny „Warsaw Voice”, oraz prawdopodobnie Stanisław Janecki, były redaktor naczelny „Wprost” (rozmowy trwają). W piątek gospodarzami audycji będą dwaj publicyści „Rz” z grona: Bronisław Wildstein, Marek Magierowski, Tomasz Wróblewski, Rafał A. Ziemkiewicz.

– Chciałbym, żeby w Trójce brzmiał głos mądry i niejednostronny – deklaruje dyrektor stacji Jacek Sobala.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Materiał Płatny
OGŁOSZENIE
Kraj
Olejomaty opanowują Mazowsze, ale omijają Warszawę. Stolica czeka na innowacyjny recykling
Kraj
Polska bez kompleksów. Młodsi uważają, że to Zachód jest zacofany
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Kraj
Pociągiem z Warszawy do Lublina w półtorej godziny. Umowa na cztery tory linii otwockiej podpisana
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama