Mamy chcą punktualnie wychodzić z pracy

Publikacja: 23.11.2007 02:45

Aż 85 proc. kobiet uważa, że możliwość wychodzenia z pracy o stałej godzinie to najważniejsze udogodnienie dla kobiet wychowujących dzieci. Tak wynika z przedstawionych wczoraj badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Świętego Mikołaja.

Fundacja od maja prowadzi społeczną kampanię „Mama w pracy”. Patronuje jej „Rz”. Ostatnia część kampanii, która potrwa do połowy grudnia, poświęcona jest łączeniu obowiązków zawodowych z macierzyństwem: karierze, awansom i podwyżkom.

Na ulicach zobaczyć można billboard przedstawiający kobietę z dziećmi, z hasłem „Daję sobie radę, bo mogę wyjść punktualnie z pracy”. – To nie jest żadna modelka z cudzymi dziećmi, ale pani, która ma troje dzieci i pracuje w firmie dającej jej możliwość godzenia macierzyństwa z pracą – mówi Dariusz Karłowicz z Fundacji Świętego Mikołaja.

Badania pokazały, że zdecydowana część, aż 82 procent, matek chce łączyć wychowywanie dzieci z karierą.

– Co druga jest zdania, że dzięki pracy jest lepszą mamą – dodaje Karolina Błaszczyk, koordynatorka kampanii . Organizatorzy akcji uważają, że odniosła ona sukces, bo zaczęło się głośno mówić o problemach matek i rozwiązaniach ułatwiających im pracę, np. przedszkolach przy firmach, możliwości wykonywania pracy w domu.

Podsumowaniem kampanii będzie wyróżnienie firm przyjaznych matkom.

Aż 85 proc. kobiet uważa, że możliwość wychodzenia z pracy o stałej godzinie to najważniejsze udogodnienie dla kobiet wychowujących dzieci. Tak wynika z przedstawionych wczoraj badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Świętego Mikołaja.

Fundacja od maja prowadzi społeczną kampanię „Mama w pracy”. Patronuje jej „Rz”. Ostatnia część kampanii, która potrwa do połowy grudnia, poświęcona jest łączeniu obowiązków zawodowych z macierzyństwem: karierze, awansom i podwyżkom.

Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo