Aż 85 proc. kobiet uważa, że możliwość wychodzenia z pracy o stałej godzinie to najważniejsze udogodnienie dla kobiet wychowujących dzieci. Tak wynika z przedstawionych wczoraj badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Świętego Mikołaja.
Fundacja od maja prowadzi społeczną kampanię „Mama w pracy”. Patronuje jej „Rz”. Ostatnia część kampanii, która potrwa do połowy grudnia, poświęcona jest łączeniu obowiązków zawodowych z macierzyństwem: karierze, awansom i podwyżkom.
Na ulicach zobaczyć można billboard przedstawiający kobietę z dziećmi, z hasłem „Daję sobie radę, bo mogę wyjść punktualnie z pracy”. – To nie jest żadna modelka z cudzymi dziećmi, ale pani, która ma troje dzieci i pracuje w firmie dającej jej możliwość godzenia macierzyństwa z pracą – mówi Dariusz Karłowicz z Fundacji Świętego Mikołaja.
Badania pokazały, że zdecydowana część, aż 82 procent, matek chce łączyć wychowywanie dzieci z karierą.
– Co druga jest zdania, że dzięki pracy jest lepszą mamą – dodaje Karolina Błaszczyk, koordynatorka kampanii . Organizatorzy akcji uważają, że odniosła ona sukces, bo zaczęło się głośno mówić o problemach matek i rozwiązaniach ułatwiających im pracę, np. przedszkolach przy firmach, możliwości wykonywania pracy w domu.