Reguły gry ustalają tabloidy

Rozmowa z Małgorzatą Molędą-Zdziech, socjologiem i politologiem z SGH

Aktualizacja: 11.01.2016 22:53 Publikacja: 11.01.2016 18:44

Reguły gry ustalają tabloidy

Foto: materiały prasowe

Rzeczpospolita: Tygodnik „Wprost" na okładce przebrał najważniejszych niemieckich polityków w nazistowskie mundury. Dlaczego okładki opiniotwórczych czasopism coraz częściej wyglądają jak te w tabloidach?

Małgorzata Molęda-Zdziech: Dziennikarze, walcząc o czytelnika, sięgają po wszystkie chwyty, w tym szokujące obrazy, fotomontaże. Dziś nawet w prasie opiniotwórczej zaczyna dominować obraz, to on „sprzedaje temat", przyciąga uwagę czytelnika. Obraz, zdjęcie uruchamiają emocje, a te są nam wspólne, bez względu na wykształcenie, pochodzenie społeczne, płeć. Stosując zatem taką strategię, medialni nadawcy otwierają się na szeroką grupę odbiorców. Przygotowując tekst, musimy myśleć, do kogo go adresujemy, kim jest nasz odbiorca, jakie są jego kompetencje kulturowe.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo