Reklama

Reguły gry ustalają tabloidy

Rozmowa z Małgorzatą Molędą-Zdziech, socjologiem i politologiem z SGH

Aktualizacja: 11.01.2016 22:53 Publikacja: 11.01.2016 18:44

Reguły gry ustalają tabloidy

Foto: materiały prasowe

Rzeczpospolita: Tygodnik „Wprost" na okładce przebrał najważniejszych niemieckich polityków w nazistowskie mundury. Dlaczego okładki opiniotwórczych czasopism coraz częściej wyglądają jak te w tabloidach?

Małgorzata Molęda-Zdziech: Dziennikarze, walcząc o czytelnika, sięgają po wszystkie chwyty, w tym szokujące obrazy, fotomontaże. Dziś nawet w prasie opiniotwórczej zaczyna dominować obraz, to on „sprzedaje temat", przyciąga uwagę czytelnika. Obraz, zdjęcie uruchamiają emocje, a te są nam wspólne, bez względu na wykształcenie, pochodzenie społeczne, płeć. Stosując zatem taką strategię, medialni nadawcy otwierają się na szeroką grupę odbiorców. Przygotowując tekst, musimy myśleć, do kogo go adresujemy, kim jest nasz odbiorca, jakie są jego kompetencje kulturowe.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Kraj
Spada przeciętne wynagrodzenie, maleje bezrobocie. Rynek pracy w Warszawie
Kraj
Rewolucja na Lotnisku Chopina. Szybciej przez bramki bezpieczeństwa
Kraj
Najwyższy czas na układy zbiorowe
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Kraj
Nowe autobusy z Warszawy do rosyjskiego Królewca. Będą woziły powietrze?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama