Reklama

Prawa konsumenta na wyprzedaży

Produkt kupiony przez internet można zwrócić jeśli jest nienaruszony.

Publikacja: 21.07.2015 15:09

Lato w pełni a w sklepach kończą się po woli wyprzedaże kolekcji wiosenno-letniej 2015.  Kto jeszcze chciałby zdobyć jakieś łupy na przecenach, teraz gdy obniżki są największe, powinien pamiętać o tym jakie prawa ma konsument.

Wyprzedaże trwają nie tylko w sklepach stacjonarnych. Dużymi rabatami kuszą także sklepy internetowe. Warto pamiętać, ze przecenione produkty w e-sklepie podlegają zwrotowi, jeśli wyprzedaż internetowa wiąże się z zawarciem umowy na odległość. Oznacza to , że  zarezerwowanie produktu w sieci i jego kupno dopiero po obejrzeniu w sklepie stacjonarnym, nie będzie zawarciem umowy na odległość. – Gdy towar kupujemy online, nie mając możliwości jego dokładnego obejrzenia i sprawdzenia, wtedy mamy możliwość zwrotu. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia, nawet gdy towar został przeceniony – mówi Rafał Stępniewski z Rzetelnyregulamin.pl. – Zwrotom nie podlegają natomiast przecenione produkty, których w regularnych cenach także nie można zwracać – dodaje Stępniewski. Do takich produktów zalicza się  np. produkty ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia np. zamówione online produkty spożywcze.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Spadki i darowizny
Kiedy dokładnie należy otworzyć testament i kto powinien to zrobić?
Prawo w Polsce
Dwa projekty ustaw u prezydenta Karola Nawrockiego. Chodzi o płacenie gotówką
Reklama
Reklama