Coca Cola może być "Zero" mimo kalorii - uznała Komisja Etyki Reklamy

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę napoju Coca Cola Zero, która zdaniem konsumenta wprowadza w błąd kupujących.

Aktualizacja: 27.01.2017 15:51 Publikacja: 27.01.2017 15:24

Coca Cola może być "Zero" mimo kalorii - uznała Komisja Etyki Reklamy

Foto: 123rf

Skarżący podniósł, że na stronie internetowej produktu, a także w licznych materiałach reklamowych pojawia się informacja, że Coca-Cola Zero ma "zero kalorii". Zdaniem konsumenta nie jest to jednak prawda, ponieważ napój posiada wartość kaloryczną (1kcal w 330 ml), co można zobaczyć na etykiecie produktu. Reklama według wnioskodawcy wprowadza w błąd załącznik.

W czasie posiedzenia skargę przedstawiał i popierał arbiter-referent oraz wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z art. 8, w myśl którego reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, ani też wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy.

Pozostało 90% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
W sądzie i w urzędzie
Czterolatek miał zapłacić zaległy czynsz. Sąd nie doczytał, w jakim jest wieku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Spadki i darowizny
Podział spadku po rodzicach. Kto ma prawo do majątku po zmarłych?
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Zdrowie
Ważne zmiany w zasadach wystawiania recept. Pacjenci mają powody do radości
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Sądy i trybunały
Bogdan Święczkowski nowym prezesem TK. "Ewidentna wada formalna"