Coca Cola może być "Zero" mimo kalorii - uznała Komisja Etyki Reklamy

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę napoju Coca Cola Zero, która zdaniem konsumenta wprowadza w błąd kupujących.

Aktualizacja: 27.01.2017 15:51 Publikacja: 27.01.2017 15:24

Coca Cola może być "Zero" mimo kalorii - uznała Komisja Etyki Reklamy

Foto: 123rf

Skarżący podniósł, że na stronie internetowej produktu, a także w licznych materiałach reklamowych pojawia się informacja, że Coca-Cola Zero ma "zero kalorii". Zdaniem konsumenta nie jest to jednak prawda, ponieważ napój posiada wartość kaloryczną (1kcal w 330 ml), co można zobaczyć na etykiecie produktu. Reklama według wnioskodawcy wprowadza w błąd załącznik.

W czasie posiedzenia skargę przedstawiał i popierał arbiter-referent oraz wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z art. 8, w myśl którego reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, ani też wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Sądy i trybunały
Już ponad 1000 wakatów w sądach. KRS wzywa Bodnara
Prawo w Polsce
Ponowne przeliczenie głosów. SN dał zielone światło
Sądy i trybunały
Szef adwokatury: jest sposób na uzdrowienie sądów i podpis Karola Nawrockiego
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Praca, Emerytury i renty
Ranking najbardziej poważanych zawodów. Adwokat i sędzia zaliczyli spadek