3. Sprawdź, czy strona jest opatrzona znakiem zaufania. Większość znaków zaufania jest przyznana na szczeblu krajowym, dlatego mogą być nieczytelne dla konsumentów z innego kraju. Aby mieć jednak pewność, że oznaczenie nie zostało sfałszowane, należy sprawdzić stronę internetową jednostki przyznającej wyróżnienie.
4. Oceń ogólny wygląd strony internetowej. Często strony internetowe sprzedające nieoryginalne towary nie wyglądają profesjonalnie. Weryfikując sprzedawcę, zwróć uwagę na: literówki, błędy gramatyczne oraz jakość zdjęć sprzedawanych produktów.
5. Sprawdź prawa konsumenta na stronie sklepu. Internetowi sprzedawcy są zobligowani do informowania konsumentów o przysługujących im prawach. Informacji szukaj w regulaminie przedsiębiorcy.
6. „Weź pod lupę" zdjęcie produktu - może to pomóc w identyfikacji podróbki. Często sprzedawcy na stronach internetowych wstawiają oryginalne zdjęcia wysyłanych towarów. Kupując należy zwrócić szczególną uwagę, czy logo zamieszczone na produkcie jest umieszczone we właściwym miejscu oraz czy nie odbiega od oryginału.
7. Przyjrzyj się cenie produktu. Jeśli cena wydaje się zbyt piękna, aby była prawdziwa, najprawdopodobniej taką nie jest. Faktyczną wartość rzeczy można sprawdzić na oficjalnej stronie firmy. Jeżeli różnica jest duża, należy podejrzewać, że produkt jest fałszywy.
8. Na oficjalnej stronie marki zlokalizuj autoryzowane punkty sprzedaży detalicznej. Niektórzy przedsiębiorcy publikują punkty, w których możesz kupić ich markowe produkty. Najczęściej jednak są to sklepy stacjonarne.