Aktualizacja: 08.09.2017 08:26 Publikacja: 08.09.2017 08:01
Foto: Fotolia.com
Spółka sprzedawała napoje alkoholowe w pełnym asortymencie w sklepie spożywczo-monopolowym. Podczas kontroli stwierdzono, że w przeszklonej witrynie są wystawione wysokoprocentowe alkohole z widocznymi z zewnątrz nazwami. Zachęca to do ich nabywania, co narusza zakaz ich reklamy i promocji.
Stwierdzone naruszenie zakazu reklamy napojów alkoholowych uzasadnia cofnięcie zezwolenia na ich sprzedaż. Spółka zmieniła witrynę, zasłaniając marki alkoholi poziomymi paskami matowej folii, tak że nie są one widoczne z zewnątrz. Wówczas prezydent Krakowa uznał, iż nie ma podstaw do przyjęcia, że przedsiębiorca narusza zakaz promocji i reklamy napojów alkoholowych i odmówił cofnięcia zezwolenia. Samorządowe Kolegium Odwoławcze zaaprobowało decyzję. Oba te organy stwierdziły jednak w uzasadnieniu, że umieszczenie w witrynie sklepowej alkoholi, których marki były widoczne z zewnątrz, stanowiło ich reklamę i promocję.
Matura 2025 rozpoczęła się od rozwiązywania arkuszy z języka polskiego na poziomie podstawowym. Jakie były pytan...
Trzy prawnicze stowarzyszenia zawnioskowały o odwołanie Adama Bodnara z funkcji ministra sprawiedliwości i proku...
Po śmierci kobiety operowanej w krakowskim Szpitalu na Klinach z wykorzystaniem robota da Vinci, Rzecznik Praw P...
Policjanci z Bełżyc we współpracy z brytyjskimi służbami zatrzymali 58-letniego Piotra O. poszukiwanego za oszus...
Wiemy, że maturzyści i ósmoklasiści często pragną sprawdzić swoje odpowiedzi zaraz po zakończeniu egzaminu. Dzię...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas