Reklama
Rozwiń

Sąd Rejonowy w Lublinie ustalił datę śmierci Janusza Korczaka: relacje dorośli - dzieci

Rozmowa | Maria Kulik, prezes polskiej sekcji IBBY, Stowarzyszenia Przyjaciół Książki dla Młodych

Aktualizacja: 30.03.2015 07:42 Publikacja: 30.03.2015 07:30

Sąd Rejonowy w Lublinie ustalił datę śmierci Janusza Korczaka: relacje dorośli - dzieci

Foto: Fotorzepa/Jakub Ostałowski

Rz: Sąd Rejonowy w Lublinie ustalił datę śmierci Janusza Korczaka na 7 sierpnia 1942 roku. Dla wielu Janusz Korczak to „Król Maciuś", ale przecież nie tylko, prawda?

Maria Kulik: Prócz „Króla Maciusia" było jeszcze „Bankructwo młodego Dżeka", czyli właściwie pierwsza książka o ekonomii przeznaczona dla młodego odbiorcy. Tam Korczak przedstawia dzieciom podstawowe zasady przedsiębiorczości na przykładzie Dżeka i organizacji, którą ten zakłada w swojej klasie. Pokazuje tam też, jakimi cechami człowiek przedsiębiorczy powinien się charakteryzować – uczciwością i pracowitością. Na długo przed tym, kiedy cały świat poznał Harry'ego Pottera, Janusz Korczak przedstawił nam „Kajtusia Czarodzieja", w którym opisuje dzieje małego chłopca Antosia nazywanego przez wszystkich Kajtusiem, który ma magiczne umiejętności. Były jeszcze „Mośki, Joski i Srule" i „Józki, Jaśki i Franki", czyli opisane perypetie dwóch dziecięcych środowisk.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Spadki i darowizny
Jak długo można żądać zachowku? Prawo jasno wskazuje termin przedawnienia
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Prawo karne
Andrzej Duda zmienia zdanie w sprawie przepisów o mowie nienawiści
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Prawo karne
Ziobrowe prawo trzyma się mocno. Dlaczego resort Bodnara wstrzymuje zmiany
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama